Polskie Jadło: spadek przychodów z gastronomii

Udostępnij artykuł

Szczególny spadek zanotowano ze sprzedaży operatyw – aż o 66,3 proc. w stosunku do 2008 r., co tak, jak spadek ze sprzedaży gastronomii jest wynikiem zmiany struktury działalności operatorów (zmiana franczyzy operatorskiej na franczyzę własnościową). Zmiana polega na tym, iż przychody i koszty pojedyńczej lokalizacji nie są już przychodem i kosztem spółki, tylko przechodzą pod zarządzanie i księgowość operatora. Najmniejszy spadek przychodów w 2009 roku – o 14,8 proc. – odnotowano ze sprzedaży handlowej.
Jak już podawał portal Horecanet.pl, Polskie Jadło, która od 2004 roku rozwija produkcję i sprzedaż wyrobów kuchni polskiej sprzedawanych pod tą samą marką, od kilku miesięcy zwiększa aktywność w tej strefie i szykuje się do podboju rynków zagranicznych. Jak powiedział portalowi Horecanet.pl, Jan Kościuszko, prezes spółki, udział produkcji i handlu w najbliższych latach będzie w spółce w istotny sposób większy od udziału z działalności gastronomicznej. – Segment produktów gotowych będzie wzmacniać naszą spółkę stanowiąc drugi filar działalności, funkcjonujący równolegle z segmentem restauracyjnym. Takie rozwiązanie sprzyja dywersyfikacji przychodów, co ma bezpośredni wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa ekonomicznego – skomentował Jan Kościuszko.
Polskie Jadło SA jest notowaną na GPW, jedną z największych spółek gastronomicznych w Polsce. Grupa prowadzi sześć restauracji pod nazwą Polskie Jadło, trzy Gościńce Polskie oraz rozwija franczyzowy koncept Sztuka Pieroga.

Opublikowano: 18.03.2010
Aktualizacja: 18.03.2010