Projekt wnętrz krakowskiego Metropolo by Golden Tulip nagrodzony

Udostępnij artykuł
Realizacja architektów z Tremend Metropolo by Golden Tulip w Krakowie została doceniona przez jury International European Property Awards w kategorii Hotel Interior. To kolejny sukces hotelu – projekt ma też na swoim koncie nagrodę Silver A’ Design Award and Competition.
fot. Tom Kurek

Wyróżnienie przez jury International European Property Awards bardzo nas cieszy, tym bardziej, że włożyliśmy w projekt hotelu Metropolo dużo serca. Naszym zadaniem było nawiązanie do chińskiej tradycji, ale przy uwzględnieniu oczekiwań europejskich gości. Obie kultury pełniły tu równie istotną rolę, dzięki czemu wzajemnie się uzupełniły. Powstała przestrzeń, która jest dowodem na to, że architektura może być międzynarodowym językiem, łączącym dwa bieguny – wyjaśnia architekt Magdalena Federowicz-Boule, prezes zarządu Tremend.

We wnętrzach hotelu na pierwszy plan wysuwają się nawiązania do chińskiego art deco, przenikające się z europejską elegancją. Uwagę przykuwają pozłacane klatki, motyw mozaiki, lustra oraz ozdobny żyrandol. Ważną rolę odgrywała koncepcja stref wspólnych. Zostały zaprojektowane tak, aby sprzyjać nawiązywaniu kontaktów i wspólnemu celebrowaniu posiłków – wyznaczono również strefy umożliwiające bardziej prywatne rozmowy oraz miejsca przeznaczone do indywidualnej pracy. Całość jest harmonijna i wyważona, co ułatwia zarówno wypoczynek, jak i koncentrację podczas biznesowych spotkań.

International European Property Awards to inicjatywa, która ma na celu wyłonienie najlepszych architektonicznych projektów ze świata: prywatnych oraz komercyjnych. Konkurs odbywa się od 1993 roku, a gala wręczenia nagród ma miejsce w Londynie. Architekci z Tremend mają na swoim koncie wyróżnienia za Ibis Styles Budapest City oraz hotelu Novotel we Wrocławiu (2016), Ibis Styles Grudziądz (2017 r.) oraz Novotel Poznań Centrum (2018 r.).

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 28.10.2019
Aktualizacja: 28.10.2019