Raport z badania: 50 proc. hotelarzy nie otwiera obiektów z powodu braku gości

Udostępnij artykuł
Serwis MojeKonferencje.pl wraz z Tomaszem Chojnackim z Hotel Marketing Group przeprowadzili badanie (w dniach 8-15 maja 2020), mające na celu analizę kondycji hoteli i innych obiektów noclegowych w czasie epidemii. To zupełnie nowa rzeczywistość, w której, chcąc nie chcąc, branża musi się odnaleźć.

W badaniu wzięli udział zarówno hotelarze, którzy zdecydowali się otworzyć swój obiekt, jak Ci, którzy z tą decyzją na razie musieli się wstrzymać. Raport odpowiada na wiele ważnych pytań związanych z kondycją branży turystycznej. Można w nim znaleźć obiektywne liczby i subiektywne opinie hotelarzy z całej Polski.

Hotelarze mieli zaledwie dwa dni na przygotowanie swoich obiektów do ponownego przyjęcia gości. Było to, i nadal jest, ogromnym wyzwaniem. Nie wszyscy hotelarze zdecydowali się na ten krok od razu. Po wielu rozmowach z dyrektorami, a także właścicielami obiektów turystycznych, zebraliśmy wiele różnych opinii, a każdy przedstawiciel branży miał odmienne odczucia co do nowego rozporządzenia. Chcąc poznać szerszą opinię hotelarzy, postanowiliśmy stworzyć branżową ankietę, która odpowiada na kilkanaście kluczowych pytań. W ankiecie wzięło udział 145 przedstawicieli obiektów hotelowych. Dzięki respondentom powstało wartościowe badanie, które dostarcza sporo przydatnych informacji i odpowiedzi na nurtujące pytania – czytamy w Raporcie.

Z publikacji dowiemy się m.in.: jaki procent obiektów noclegowych nie otworzył się w pierwszej połowie maja, kiedy hotelarze planują otworzyć swoje obiekty, przed jakimi wyzwaniami stoją hotele i jakie widzą realne szanse na powrót w tym roku klienta biznesowego.

Raport porusza również bardzo popularny ostatnio temat certyfikacji hoteli pod kątem bezpieczeństwa i wdrażanych wymogów sanitarnych. Przeczytamy również o opinii Hotelarzy na temat dezynfekcji pokoi hotelowych.

CAŁY RAPORT
>> PROSZĘ KLIKNĄĆ, ABY SIĘ ZAPOZNAĆ <<

Publikacja serwisu MojeKonferencje.pl i Tomasza Chojnackiego z Hotel Marketing Group jest wartościowa zarówno z punktu widzenia hotelu, jak i gościa. Dla Hotelarzy Raport może okazać się cenną dawką wiedzy na temat działań, jakie podjęły inne polskie obiekty noclegowe, a także opinii wyrażanych przez ich konkurentów lub kolegów po fachu. Dla gości cenne okazać się mogą te informacje, które tyczą się wprowadzanych przez obiekty noclegowe standardów bezpieczeństwa, podejścia hoteli do tematu dezynfekcji oraz przewidywanych terminów, w których obiekty noclegowe otworzą swoje drzwi dla turystów i gości biznesowych.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 20.05.2020
Aktualizacja: 22.05.2020