Rezidor: największy spadek RevPar w Polsce

Udostępnij artykuł

Przychody Grupy Rezidor w I kw. 2010 r. we Europie Wschodniej wyniosły 3,7 mln euro, w porównaniu do 3,3 mln euro w analogicznym okresie roku poprzedniego (wzrost o 12,1 proc.). Łączne przychody Grupy w omawianym okresie wyniosły 165,7 mln euro, w porównaniu do 152,6 mln euro w I kw. 2009 r, co oznacza wzrost o 8,6 proc. Wskaźnik EBITDA w I kw. we wschodniej Europie wyniósł 1,9 mln euro, co oznacza wzrost aż o 171 proc. w porównaniu do analogicznego okre4su roku poprzedniego. W 2009 r. RevPar like-for-like w hotelach Grupy Rezidor spadł o 16,4 proc. do 62,9 euro. Obłożenie like-for-like wyniosło 62,1 proc. (w 2008 r. było to 66,4 proc.).

The Rezidor Hotel Group jest jedną z najszybciej rozwijających się firm branży hotelarskiej na świecie. Portfolio Grupy zawiera obecnie około 370 hoteli liczących ponad 78 tys. pokoi w ok. 60 krajach. Grupa zarządza markami Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels and Resorts, Park Inn oraz Country Inns & Suites w krajach Europy, Środkowego Wschodu i Afryki.

Firma obecna jest również w Polsce. Jej najnowsza inwestycja w naszym kraju to hotel Park Inn we Wrocławiu. Hotel oferujący 206 pokoi otworzy swoje drzwi na początku 2012 r, czyli w terminie, gdy Polska i Ukraina będą gospodarzami Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Właścicielem powstającego obiektu jest Przedsiębiorstwo Ogólnobudowlane Nelle. Oprócz 206 pokoi Park Inn Wrocław zaoferuje restaurację, lobby bar oraz obszerne sale konferencyjne. Hotel położony będzie przy ul. Zwycięskiej, prowadzącej do centrum miasta, blisko międzynarodowych dróg tranzytowych do Katowic, Krakowa, Berlina, Czech oraz Portu Lotniczego Mikołaja Kopernika. Pierwszy hotel Park Inn w Polsce został otwarty 2 kwietnia 2009 r. w Krakowie.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 16.04.2010
Aktualizacja: 16.04.2010