Roma Investment: cztery pięciogwiazdkowe hotele do 2015 r.

Udostępnij artykuł

Pierwszy z obiektów spółki ruszy latem 2010 roku. Będzie to hotel o nazwie Platinum Palace we Wrocławiu. Powstaje on w zabytkowej willi przy ul. Powstańców Śląskich, która została wybudowana w 1906r. wg projektu Felixa Henry’ego dla Schellerów, rodziny przemysłowców (po wojnie budynek należał do Akademii Muzycznej). W obiekcie znajdzie się m.in.: 46 pokoi, restauracja, winiarnia i multimedialne zaplecze konferencyjne oraz mini spa. Projekt przygotowała firma architektoniczna BCCOM.
Kolejny będzie hotel w Poznaniu (na razie nie podano daty otwarcia). Budynek znajduje się przy ul. Reymonta 19, na rogu ul. Wyspiańskiego. Na 1 tys. mkw. powierzchni użytkowej znajdzie się m.in.: 14 pokoi o indywidualnym designie, dwie sale restauracyjne mieszczące 120 osób, sala klubowa połączona z winiarnią oraz multimedialne zaplecze konferencyjne. Obiekt posiadał będzie parking. Na przebudowę zabytkowej willi, która po odkupieniu od poprzedniego właściciela była w fatalnym stanie technicznym, inwestorowi udało się pozyskać w ramach konkursu Wielkopolskiego Regionalnego Oddziału Operacyjnego, Działania 6.1 "Turystyka" Schemat I "Infrastruktura turystyczna", dofinansowanie w wysokości 3,8 mln zł. Projekt adaptacji powstał we wrocławskiej pracowni architektonicznej Smart Metropolitans a jego wykonanie powierzono firmie Bud-owy Sp.C.
Spółka Roma Investments chce wykorzystać zmożony popyt na usługi hoteli luksusowych w związku z Euro 2012 i zapowiedziała, że do 2013 r. będą działać już trzy hotele oraz apartamenty, oraz kolejny do 2015 r. Celem jest stworzenie sieci butikowych hoteli zlokalizowanych w historycznych obiektach w centrum miasta.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 08.04.2010
Aktualizacja: 08.04.2010