Royal Tulip Sand – kto odpowiadał za projekt i wyposażenie?

Udostępnij artykuł
Kołobrzeski obiekt został oddany do użytku w czerwcu br. Wcześniej w jego miejscu działał Hotel Sand. Jednak grupa  Zdrojowa Invest & Hotels zdecydowała się na rebranding i włączenie hotelu do francuskiej sieci Louvre Hotels Group, podnosząc jednocześnie jego standard o jedną gwiazdkę. Za projekt wnętrz odpowiadała wrocławska pracownia architektoniczna MIXD, a ich wyposażeniem zajęła się grupa Trust Us z Warszawy.

Ten komfortowy resort powstał z myślą o wielbicielach wypoczynku nad polskim morzem, ceniących elegancję, wysoką jakość, przyjemne doznania i wygodę. Głównym założeniem Zdrojowej było stworzenie miejsca wyjątkowego. Jednak odpowiadającego potrzebom różnych grup gości – Polaków, cudzoziemców, seniorów, rodzin z dziećmi czy zwolenników bleisure. Pogodzenie potrzeb tak różnych grup było więc sporym wyzwaniem.

Ważny był tu komfort, funkcjonalność, harmonijny, stonowany design wnętrz, który raczej ogranicza ilość wpływających bodźców niż czyni ją wyższą niż ta, z którą spotykamy się na co dzień. Spokojne kolory, oparte na naturalnej palecie i brak ostrych kontrastów w połączeniu ze szlachetnymi, naturalnymi materiałami oraz miłymi w dotyku powierzchniami sprzyja relaksującej, sensorycznej równowadze. Wnętrza hotelu są oczywiście mocno zanurzone w nadmorskim krajobrazie, kolorach, klimacie, ale projektanci zadbali o to, by nie były to skojarzenia zbyt oczywiste i banalne.

ŚWIAT HOTELI – CZERWIEC-LIPIEC 2021
>> KLIKNIJ, ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PEŁNYM WYDANIEM <<

Marynistyczne inspiracje przewijają się w różnych elementach hotelowego wnętrza. Są niezmiennie powściągliwe i stylowemówi Piotr Kalinowski, CEO i dyrektor artystyczny MIXD. Mamy poduszki w pasy. Nie są to typowe marynarskie akcenty, a znacznie bardziej wyrafinowany wzór, łączący turkus, biel i odrobinę czerwieni. Drewniane blaty stołów zostały wypiaskowane, aby wydobyć ich naturalne piękno i unikalny charakter. Są niczym driftwood wyrzucony przez morskie fale na plażę. Lampy w pokojach, lobby i barze również odwołują się do nadmorskiej okolicy. Jedne przypominają plażowe parasole, inne – lampy używane na kutrach i w portach. Warto tu zaznaczyć, że wiele elementów wyposażenia Royal Tulip Sand zostało indywidualnie zaprojektowanych przez studio MIXD. Na potrzeby tego obiektu i wykonanych w pojedynczych egzemplarzach przez naszego wykonawcę – to standard w pięciogwiazdkowych hotelach.

Za wykonanie wszystkich elementów wystroju wnętrz oraz ich wyposażenie odpowiedzialna była warszawska grupa Trust Us.

Był to bardzo ciekawy i wymagający projektmówi Daniel Ochońko, prezes zarządu Trust Us. Byliśmy odpowiedzialni za całościowe wyposażenie hotelu w meble, produkcję zabudowy meblowej oraz dekoracji okiennych. Realizacja obejmowała ponad 100 pokoi oraz wszystkie przestrzenie ogólne – recepcję, strefę spa, bar i hotelową restaurację. Projekt wykończenia wnętrz był o tyle nietypowy, że wykorzystaliśmy w nich bardzo różne gatunki drewna. Miedzy innymi ratan, dębinę, okleiny naturalne oraz metale – mosiądz czy czarną barwioną stal. Każdy z tych materiałów jest obecnie bardzo modny, jednak relatywnie rzadko występują one w takim połączeniu podsumowuje.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 24.08.2021
Aktualizacja: 24.08.2021