Sprawdź, jak uniknąć wzrostu wydatków eksploatacyjnych

Udostępnij artykuł

W ciągu roku wzrost cen za energię elektryczną zauważalny jest o blisko 60 proc. Wielu sprzedawców  przyznaje, że szanse na spadki cen są niewielkie. W praktyce potwierdziło się zatem to, co zapowiadali eksperci już kilka miesięcy temu. Umowy wypowiadają wielkie koncerny, jak i mniejsi sprzedawcy. Czy grozi nam energetyczny kataklizm cenowy?

Nie każdy sprzedawca podnosi ceny

– Wzrost cen jest rzeczywiście odczuwalny dla nas jako niezależnego sprzedawcy, jednakże ważniejsze jest dla nas słowo dane naszym klientom. Każdy klient biznesowy oraz indywidualny otrzymuje od nas potwierdzenie w zawieranej umowie, że gwarancja i niezmienność ceny obowiązuje przez cały okres jej trwania – podkreśla Radek Klouda, CEO Po Prostu Energia.

Zmiana ceny za prąd lub wypowiedzenie umowy sprzedaży to nie lada problem dla właścicieli obiektów hotelowo-gastronomicznych. W przypadku zerwania umowy przez sprzedawcę, firma trafia na tzw. sprzedaż rezerwową, gdzie z reguły ceny nie są korzystne dla przedsiębiorcy. Zatem zarówno w jednym, jaki i drugim przypadku przedsiębiorca skazany jest na większe opłaty za prąd. Zabudżetowanie dodatkowych wydatków eksploatacyjnych, najczęściej kończy się dla właściciela firmy zaniżeniem dochodów.

Wiarygodny sprzedawca energii elektrycznej
– To ewidentny problem dla przedsiębiorców, takie niespodziewane, dodatkowe koszty nie służą rozwojowi i utrzymania stabilizacji firmy – dodaje Radek Klouda.  – Oferowane przez nas obecnie ceny dla klientów biznesowych są naprawdę konkurencyjne. Po Prostu Energia posiada ogromne zabezpieczeni kapitałowe, a także fakt, iż należymy do szwajcarskiej grupy ALPIQ pozwala nam zagwarantować klientom bezpieczne kontrakty i stabilizację kosztów. Przedsiębiorcy, którzy zużywają rocznie do 100 MWh mogą skorzystać z naszej standardowej oferty dla grupy taryfowej C. Większe firmy lub posiadający taryfę B otrzymują indywidualne oferty, przygotowane zgodnie z ich profilem energetycznym i branżą.

Oszczędność dobrze skalkulowana

Chcąc sprawdzić opłacalność zmiany sprzedawcy, polecamy skorzystanie z kalkulatora dostępnego na stronie www.poprostuenergia.pl/prad-dla-firmyTo narzędzie pozwala na wyliczenie oszczędności, jakie uzyskuje przedsiębiorąca po zmianie sprzedawcy. Dodatkowo dostępność dokumentów podpisywanych w momencie zawierania umowy, pozwala klientom na wcześniejszą, spokojną weryfikację postanowień zawartych w umowach. Wzór umowy a także regulamin sprzedaży pozwala na zapoznanie się ze wszystkim warunkami, jakie oferuje Po Prostu Energia.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 10.07.2018
Aktualizacja: 10.07.2018