Starbucks startuje z wiosenno-letnim menu

Udostępnij artykuł

Sieć Starbucks nie zapomniała także o wielbicielach klasyki i umożliwia zamawianie tzw. kawy specjalnej, która parzona jest najczęściej w ekspresie przelewowym. – Kawa specjalna zmienia się co jakiś czas, zgodnie z sezonowymi promocjami. W marcu i kwietniu w kawiarniach dostępna jest mieszanka Bella Vista F.W. Tres Rios Costa Rica z Ameryki Południowej, która cechuje się orzeźwiającym, kwaskowym smakiem – w sam raz na wiosenne ożywienie – dodaje nasza rozmówczyni. – Marzec i kwiecień to czas wiosennych zmian dla Starbucks. Przede wszystkim od początku marca, wszystkie napoje kawowe na bazie espresso podawane w europejskich kawiarniach są przygotowywane z kawy posiadającej certyfikat Fairtrade – podsumowuje Agnieszka Kozłowska. Ponadto w ofercie Starbucks znajdują się nowe kubki i tumblery z wiosennymi motywami, karty upominkowe Starbucks Gift Cards, a także akcesoria do parzenia herbaty.
Strabucks nie jest jedyną siecią, która promuje sezonowe promocje. Lekkie koktajle na bazie mrożonej, prawdziwej belgijskiej czekolady i kawy, jogurtów lub świeżego soku z pomarańczy wprowadza marka pijalni kawy i czekolady Mount Blanc. Lodziarnio-kawiarnie Grycan od 8 marca sprzedają nowe lodowo-jogurtowe desery i promują je pod nazwą "Wiosenne Ambrozje". Desery, które kosztują 9,9 zł, dostępne są w trzech smakach: truskawka z gruszką, ananas z kokosem, brzoskwinia z bananem. Również sieć Coffeeheaven wprowadziła nowości. Na ofertę promowaną hasłem „Closer to nature” składają się różnego rodzaju bajgle (np. z łososiem i szparagami), kanapki (z serem greckim i granatem, serkiem i rzodkiewką), sałatki oraz wrapy (azjatyckie, włoskie, turecki i z warzywami). Dania te kosztują 10-15 zł.
Rynkowi specjaliści uważają, że promocje i sezonowe "odświeżanie" menu budują lojalność, gdyż przekonują wymagających klientów do innowacyjności sieci kawiarni i sprawiają, że zadowoleni z oferty odwiedzają lokal ponownie.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 02.04.2010
Aktualizacja: 02.04.2010