Tradycyjne lody na mieście, w domu – nowości

Udostępnij artykuł
Mimo, iż Polacy w lodowych smakach są tradycjonalistami to marka Bracia Koral zdradziła ciekawą zależność jeżeli chodzi o wybór tych smaków. Okazuje się bowiem, że tradycji, czyli smaków znanych i lubianych, trzymamy się kupując lody w kulkach, „na mieście”, czy podczas wakacji, natomiast eksperymenty, czyli niestandardowe i nieco inne smaki zabieramy ze sklepu do domu.

Marka Bracia Koral ujawniła jakie lody w poszczególnych kategoriach są hitem sprzedażowym – zestawienie zawiera smaki lodów impulsowych, czyli w kulkach, jedzonych np. podczas wakacji, czy w ciepły dzień „na mieście”, a także smaki lodów w opakowaniach familijnych, które najczęściej spożywamy w domowym zaciszu. Efekt zaskoczył wszystkich.

Tak jak pokazały już badania marki Bracia Koral Polacy są tradycjonalistami – nasze ulubione smaki to lody śmietankowe, czekoladowe oraz owocowe (polska truskawka). Taki wybór ma swoje uzasadnienie – psycholodzy tłumaczą, że smak śmietankowy to najczęściej pierwszy smak jaki poznajemy, dlatego potem chętnie do niego wracamy, to również smak, który kojarzy się z naturalnością, nie zawiera ulepszaczy, jest świeży. Duże znaczenie ma również kolor. Biel przywodzi na myśl ważne dla Polaków konotacje, czyli czystość, jasność, sterylność, ale i bezpieczeństwo, sielskość i naturę. Wyniki sprzedaży marki Bracia Koral potwierdzają te tezę, ale to tylko pół prawdy. Okazuje się bowiem, że te smaki wybieramy kupując lody impulsowe, czyli te w kulkach i waflu, kupowane „na mieście”. Stojąc przed ladą w lodziarni mamy tylko krótką chwilę na decyzję i często sięgamy po te smaki, które już znamy i które dobrze nam się kojarzą.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Badania konsumenckie i te wynikające ze sprzedaży rzeczywiście pokazują, że Polacy trzymają się sprawdzonych smaków, czyli tej złotej trójki: śmietanka, czekolada, i truskawka. Kiedy zapytaliśmy Polaków jakie lody by wybrali większość zdecydowanie odpowiedziała, że takie jak w dzieciństwie. Wydaje mi się, że właśnie to skojarzenie dzieciństwa i lodów sprawia, że szczególnie starsze pokolenia wybierają lody śmietankowe. Z kolei badania sprzedanych już smaków lodów odkryły ciekawą prawdę – o ile podczas spaceru jemy bezpieczne smaki, to w domu lubimy spróbować czegoś nowego, czyli wybieramy niestandardowe smaki lodów familijnych, na które nie mamy odwagi zdecydować się na mieście – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.

Co ciekawe jeżeli porównamy to ze sprzedażą lodów familijnych w mniejszych 450 ml opakowaniach, czyli jako zestaw dla dwojga, okaże się, że w domowym zaciszu Polacy uwielbiają eksperymenty, a wyniki są zupełnie inne niż w przypadku lodów w kulkach. Najpopularniejszym smakiem w tej kategorii są bowiem lody miętowe z czekoladą, słony karmel, czy tradycyjne smaki ale z dodatkiem wiśni – śmietanka i czekolada z wiśnią.

Mimo, iż jesteśmy tradycjonalistami i najchętniej sięgamy po sprawdzone smaki, szczególnie te które pamiętamy z dzieciństwa, to w domowym zaciszu zdarza nam się spróbować czegoś nowego – wybrać smak, który nadal ma w sobie nutkę tradycji, ale jest innowacyjny i do tej pory w lodach niespotykany.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 23.08.2018
Aktualizacja: 23.08.2018