Niemal 600 tys. zrealizowanych podróży, miejsce na podium wśród trzech najpopularniejszych serwisów rezerwacyjnych w Polsce i obecność w rankingu 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie (przyp. 1) – z takim wynikiem Travelist świętuje swoje szóste urodziny.
Od początku działania Travelist aktywność turystyczna Polaków znacznie się zwiększyła. Sześć lat temu jedynie 53 proc. polskich rodzin pojechało na wakacje, w ubiegłym roku na urlop wybrało się zaś aż 70 proc. z nich (przyp. 2). W strukturze wyjazdów turystycznych wciąż dominują podróże krajowe – wydatki na wycieczki po Polsce wzrosły o 48 proc. od 2014 r. i wynoszą prawie 25 mld zł (przyp. 3). Szczególną popularnością cieszą się krótsze, kilkudniowe wyjazdy – wśród rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem Travelist 70 proc. to pobyty od 1 do 4 nocy.
Travelist zadebiutował w branży w 2013 roku jako alternatywa dla typowych portali rezerwacyjnych, wprowadzając na polski rynek turystyki online produkt, jakiego wcześniej nie było – elitarny klub dla zarejestrowanych użytkowników. Dzisiaj jest jednym z liderów na rynku turystycznych serwisów rezerwacyjnych w Polsce (przyp. 4). Miesięcznie odnotowuje 12,5 tys. nowych rezerwacji, które generują prawie 17 mln zł obrotu. Na stałe współpracuje z bazą ponad 1 tys. polskich i zagranicznych hoteli, w tym tak popularnych sieci jak Mercure, Raddisson czy Golden Tulip.
Serwis wyróżnił się na rynku, oferując możliwość zarezerwowania kompleksowych pakietów wypoczynkowych, zawierających nie tylko zakwaterowanie w hotelu, ale także wyżywienie, SPA czy dodatkowe atrakcje turystyczne. Tak skompletowana oferta była odpowiedzią na zmieniające się preferencje podróżujących, którzy, mając coraz silniejszą potrzebę odpoczynku i relaksu, preferują częstsze i krótsze wyjazdy, zwykle połączone z weekendem i w niedalekiej odległości od miejsca zamieszkania.
Serwis z założenia dedykowany jest osobom, które chciałyby skorzystać z oferty luksusowych hoteli w preferencyjnej cenie. Patrząc wstecz widać, że model biznesowy Travelist sprawdził się na rynku – tylko przez pierwszy rok działania serwis zdobył 600 tys. użytkowników. Dzisiaj jest ich ponad 5 milionów. Dzięki tak szerokiej bazie użytkowników Travelist pomaga również hotelom w dotarciu do klientów i generuje dodatkowy popyt, pozwalając na wysokie zapełnienie miejsc noclegowych, również poza sezonem. Serwis będąc bardziej efektywnym i mniej kosztownym narzędziem pozyskiwania klientów niż inne dostępne kanały, szczególnie wspiera w promocji początkujące hotele. Travelist jest też częścią międzynarodowej grupy Secret Escapes, będącej światowym liderem w obszarze turystyki online, która została wsparta między innymi środkami z funduszy Google Ventures. Od początku 2019 r. jako jedna z 22 polskich spółek figuruje zaś na liście tysiąca najszybciej rozwijających się firm w Europie, według prestiżowego rankingu Financial Times FT1000.
– W ciągu sześciu lat działania Travelist dynamicznie się rozwijał, co roku dołączało do nas około milion nowych użytkowników. Nasza strona odnotowuje każdego miesiąca niemal 4,4 mln odsłon, a pobyty w hotelach kupowane są średnio co trzy minuty. Cieszymy się że możemy inspirować Polaków oraz spełniać ich podróżnicze marzenia i jesteśmy wdzięczni za zaufanie, jakim nas obdarzają – mówi Agata Prosińska, Director of Sales & Planning w Travelist. – Ten sukces nie byłby możliwy bez naszych partnerów – właścicieli hoteli i pensjonatów, zarówno tych, które są z nami od samego początku istnienia Travelist jak i tych, które od niedawna korzystają z naszych usług Współpracując z bazą ponad 1 tys. obiektów turystycznych, jesteśmy w stanie dostarczać naszym klientom najlepsze oferty, spełniające ich potrzeby i oczekiwania – dodaje.
– Najważniejsze we współpracy z Travelist jest to, że serwis pomaga nam zwiększyć sprzedaż i obłożenie w momentach kluczowych dla hotelu. Serwis ma bardzo duże możliwości marketingowe oraz szerokie grono stałych klientów, co przekłada się na rezerwacje płynące do hotelu – mówi Przemysław Dembniak z hotelu Aubrecht Country SPA Resort. – Współpracę z Travelist poleciłbym każdemu hotelowi, który chce zwiększyć sprzedaż i ceni sobie dobre relacje, które cechują partnerstwo z serwisem – dodaje.
Serwis jest obecnie w dynamicznej fazie rozwoju. Konsekwentnie poszerza ofertę o nowe hotele i obiekty turystyczne, ze szczególnym naciskiem na kategorię wyjazdów zagranicznych. Podążając za aktualnymi trendami w turystyce, według których przy wyborze miejsca na wyjazd główną motywację stanowi chęć zdobycia nowych doświadczeń, serwis chce też rozbudowywać ofertę dodatkowych atrakcji urozmaicających wypoczynek w hotelu. Celem rozwojowym Travelist jest również dążenie do jeszcze lepszej personalizacji oferowanych usług poprzez zindywidualizowane rekomendacje wyjazdowe dla członków klubu.
1 – FT 1000: Europe’s Fastest Growing Companies, Financial Times
2 – Turystyka i wypoczynek w gospodarstwach domowych w 2013 r., GUS, Warszawa 2014
3 – Turystyka w Polsce 2017, Ministerstwo Sportu i Turystyki, grudzień 2018
4 – Gemius Mega Panel PBI 2018
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.