Trwa przyautostradowa ekspansja McDonald’s

Udostępnij artykuł

Na terenie obu miejsc Obsługi Podróżnych zostaną otwarte także pierwsze hotele, które – w ramach umowy Lotosu z PUHIT SA podpisanej w grudniu 2009 roku – będą działały w sieci Start Hotel. Hotele zostaną otwarte w późniejszym terminie niż stacje paliw i restauracje (na razie nie podano konkretnej daty).
Lotos ma do zagospodarowania sześć Miejsc Obsługi Podróżnych (na wszystkich tych obiektach powstaną lokale McDonald’s). Obecnie działają już cztery. Pierwsza para – MOP Kozłów i Rachowice w okolicach Gliwic (autostrada A4) zostały otwarte w pierwszym tygodniu lutego br., a druga – w Łęce i Policach przy A2 – dwa tygodnie później. Wszystkie te restauracje posiadają część McDrive. Dodatkowo lokale w Łęce i Policach wyróżniają się wydzieloną strefą McCafe. – Nowootwarte przyautostradowe restauracje rozpoczynają kolejny rozdział w historii marki McDonald’s w Polsce. Decyzja o lokalizacji na MOP-ach wynikała z konsekwentnej analizy polskiego rynku jak i naszych pozytywnych doświadczeń z innych krajów, gdzie działają liczne tego typu obiekty. Odpowiadamy rosnącemu zapotrzebowaniu doceniając stwarzany przez ruch autostradowy potencjał sprzedażowy. Rośnie ilość użytkowników tego rodzaju dróg. Oczekują oni także dostępnej i atrakcyjnej oferty gastronomicznej. Nasze zadanie to umiejętne wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom – powiedział przy okazji otwarcia pierwszych lokali na MOP, Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa w Polsce około 240 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 13 500 osób. Aż 92 z nich to restauracje licencyjne prowadzone przez 46 franczyzobiorców.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 12.04.2010
Aktualizacja: 12.04.2010