Hotel będzie posiadał 154 pokoje, w tym siedem pokoi typu suites. W skład hotelu wejdą także restauracja, całodobowy sklep, business center, zaplecze bankietowe i konferencyjne oraz sala fitness.
Obiekt powstaje niedaleko Ronda Grunwaldzkiego. Kilkanaście miesięcy temu rozpoczęto tam budowę hotelu o roboczej nazwie Zakrzówek, a w lipcu 2009 roku podpisano umowę na franczyzę Hilton Garden Inn. Zdecydowano, że spółka Hotels Global Investment Group, która powstała ze spółki Hotel Zakrzówek, będzie zarządzać obiektem. Dyrektorem obiektu jest Robert Dylewski, który "otwierał" pierwszy w Polsce hotel hiszpańskiej marki NH Hoteles – w Poznaniu.
Polska nie miała do tej pory szczęścia do marki Hilton Garden Inn, ale czas by karta się odwróciła. Korporacja podpisała wcześniej dwie umowy franczyzowe na te hotele. Pierwszą w Rzeszowie – przy planowanej galerii, której budowę wstrzymano, a powstanie hotelu stoi pod dużym znakiem zapytania, drugą w Warszawie – prace przy tym obiekcie ani drgnęły. W grudniu 2009 roku poinformowano o kolejnych planach. Chodzi o wybudowanie wielofunkcyjnego kompleksu Centrum Metropol we Wrocławiu, w którego skład wejdzie hotel Hilton Garden Inn ze 150 pokojami. Na razie nie podaje, na kiedy zaplanowano otwarcie kompleksu. Inwestorem jest grupa irlandzkich inwestorów McCarthy Harte Consortium.
Jak przyznał Wojciech Popis, wiceprezes Hotels Global Investment Group w rozmowie z portalem Horecanet.pl, Hilton Garden Inn ma dużą szansę na odniesienie sukcesu na polskim rynku. – Wydaje mi się, że poziom rozwoju tej marki to kilkanaście obiektów w całym kraju – dodał. Tymczasem na konferencji prasowej w Krakowie, która odbyła sie w grudniu 2009 roku, Urlich Widmer, wiceprezes ds. rozwoju sieci Hilton w Europie Centralnej poinformował, że na najbliższe lata planowane jest w Polsce uruchomienie siedem nowych hoteli pod trzema markami: luksusową Hilton oraz pozycjonowanymi niżej Doubletree by Hilton oraz Hilton Garden Inn.