Warimpex inwestuje w Polsce

Udostępnij artykuł

W Europie Środkowej i Wschodniej dysponujemy pięcioma działkami przeznaczonymi pod budowę w sumie siedmiu hoteli, które będą razem oferowały ok. 1000 pokoi w segmencie dwu- i trzygwiazdkowym. W związku z pilną potrzebą nadrobienia opóźnień w regionie CEE w tym zakresie jestem przekonany o sukcesie tej strategii – mówi Franz Jurkowitsch.
Pierwsze wspólne hotele mają zostać otwarte pod koniec 2011 lub na początku 2012 roku w Zielonej Górze (Campanile, 84 pokoje), a potem we Wrocławiu (Campanile, 152 pokoje oraz Premiere Classe, 136 pokoi) i w Bydgoszczy (Campanile, 117 pokoi). W Budapeszcie i Katowicach (Campanile, 100 pokoi oraz Premiere Classe, 100 pokoi) otwarcie hoteli planowane jest na koniec 2012 roku. Trwają negocjacje dotyczące działek w Krakowie i Gdańsku.
Strategiczne joint venture Warimpeksu i Louvre Hotels zawarte zostało w marcu 2007 roku w celu wspólnej realizacji hoteli ekonomicznych w Europie Środkowej. Na początku roku 2009 Louvre przeniósł swój udział finansowy w tym przedsięwzięciu na Starwood Capital Group, właściciela Louvre, ale w dalszym ciągu jest partnerem w pracach nad rozwojem hoteli – przede wszystkim zajmie się ich prowadzeniem i będzie działał jako fraczyzodawca (dla marek Premiere Classe i Campanile).
W 2009 roku przychody Warimpeksu wyniosły 85,3 mln euro, co oznacza spadek o 10 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Sprzedaż w segmencie "hotels and resorts" wyniosła 79,6 mln euro (spadek o 8 proc.). Strata netto wyniosła 92,7 mln euro. Przychody Warimpexu w IV kwartale wyliczono na 23 mln euro (spadek o 2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego). Sprzedaż w segmencie hoteli to 21,5 mln euro, czyli o 5 proc. mniej niż w IV kw. 2008 roku. W ostatnich trzech miesiącach 2009 roku firma odnotowała 5,5 mln euro zysku netto.
– Spadek przychodów był w głównej mierze spowodowany sytuacją na rynku praskim, gdzie przychody ze sprzedaży w segmencie pięciogwiazdkowym spadły o 35 proc. w porównaniu z rokiem 2008, przy jednoczesnym znacznym pogorszeniu wyników w segmencie czterogwiazdkowym. Zmniejszenie przychodów ze sprzedaży, w niektórych przypadkach dość wyraźne, odnotowano również na innych rynkach – podaje Warimpex w raporcie rocznym.
Warimpex to spółka deweloperska i inwestycyjna z siedzibą w Wiedniu. Spółka jest właścicielem lub współwłaścicielem 21 hoteli luksusowych i biznesowych o łącznej liczbie ponad 5 tys. pokoi oraz pięciu budynków komercyjnych i biurowych. (JUST/PM)

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 15.04.2010
Aktualizacja: 15.04.2010