Przychody Yum! Brands w I kwartale wyniosły 2,35 mld dol. (2,22 mld dol. w I kwartale roku poprzedniego). Jest to o wiele więcej niż spodziewali się analitycy – 2,26 mld dol.
Największy wzrost zysku netto (o 37 proc. do 176 mln dol.) odnotowano na rynku chińskim. Jest to najbardziej dochodowy kraj dla sieci KFC. Na rodzimym rynku – w Stanach Zjednoczonych zysk spadł o około 9 proc. (do 143 mln dol.), głównie przez spadek sprzedaży KFC i Taco Bell. Tymczasem amerykańska sieć Pizza Hut zanotowała 5-proc. wzrost zysku w restauracjach czynnych co najmniej od roku, co spowodowane jest głównie atrakcyjnymi akcjami promocyjnymi. Na pozostałych rynkach zysk spółki wzrósł o około 2 procent do 141 mln dol.
Jak już informował portal Horecanet.pl, w IV kwartale rozliczeniowym 2009 roku Yum! Brands zarobił na czysto 216 mln dol. (0,45 dol. na akcję), w porównaniu do 204 mln dol. (0,43 dol. na akcję) w analogicznym okresie roku poprzedniego. Łączne przychody firmy w tym okresie wyniosły 3,36 mld dol. (3,39 mld dol. w IV kw. roku poprzedniego).
Yum! Brands jest światową wiodącą firmą gastronomiczną, która w portfolio posiada ponad 37 tys. restauracji czterech marek (KFC, Pizza Hut, Taco Bell and Long John Silver’s). Znajduje się na 239. miejscu w rankingu 500 największych firm świata amerykańskiego magazynu Fortune. Obecne w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej lokale KFC i Pizza Hut rozwija AmRest (na zasadzie franczyzy).
AmRest prowadzi obecnie 77 lokali Pizza Hut – na Węgrzech, w Rosji i w Polsce (na całym świecie działa ich 12,3 tys.). W naszym kraju funkcjonuje 53 restauracji sieci. Jeśli chodzi o KFC, to wrocławska spółka ma ich w portfolio około 225 (a 13 tys.) w sześciu państwach, m.in. w Czechach, Rosji, Węgrzech, w Serbii, Bułgarii oraz w Polsce (około 115 lokali). Trzecia z sieci Yum! Brands – Taco Bell była obecna w Polsce w 1993 roku, jednak restauracja została zlikwidowana głównie wobec małego zainteresowania Polaków kuchnia meksykańsko-teksańską. W 2007 roku pojawiły się spekulacje, że AmRest zamierza ponownie wprowadzić sieć Taco Bell do naszego kraju. W najbliższych planach inwestycyjnych spółki, które zostały ogłoszone wraz z wynikami za IV kwartał 2009 roku, nie ma ani słowa o Taco Bell. Firma zamierza skupić się w najbliższym czasie na rozwoju marek Starbucks i Burger King.