330 mln zł na budowę kompleksu OVO

Udostępnij artykuł

– Umowa przewiduje, że J.W. Construction kupi od cypryjskiego Star Enterprises Limited 50 proc. udziałów Wings Properties. Wartość przedsięwzięcia szacowana jest na ponad 330 mln zł – do 22 mln euro z tej kwoty ma zapewnić J.W. Construction. 2 mln euro trafi na rachunek escrow, reszta zostanie uruchomiona po uzyskaniu przez Wings Properties finansowania zewnętrznego 60 proc. wartości robót. Po uzyskaniu finansowania zewnętrznego przez Wings Properties będą one stopniowo uruchomiane w miarę postępu prac – podano w komunikacie. 

Hotel wejdzie w skład wielofunkcyjnego kompleksu OVO, który będzie wyróżniał się nowoczesną architekturą. Zaprojektowany został przez znane francuskie biuro architektoniczne Gottesman-Szmelcman Architecture SARL. Projekt otrzymał nagrodę w 2008 r. na targach nieruchomości w Cannes. Obiekt zostanie wykonany z tworzywa hi-macs umożliwiającego budowanie bez kątów prostych.

Obiekt powstanie w centrum Wrocławia, pomiędzy Galerią Dominikańską i Pocztą Główną. Na parterze budynku znajdą się komercyjne powierzchnie usługowe, piętra 1-3 zajmie pięciogwiazdkowy hotel (260 pokoi typu: studio, 1 BR i Presidential Suite, 18-metrowy basen, centrum spa i heath club), piętra 4-5 przeznaczono na powierzchnie biurowe, a na najwyższym, szóstym piętrze, znajdą się apartamenty. Na trzech podziemnych kondygnacjach zostanie umieszczony m.in. parking.

J.W. Construction Holding miało 17,60 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2010 roku wobec 35,46 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 118,25 mln zł wobec 240,54 mln zł rok wcześniej. Spółka jest największym polskim deweloperem mieszkaniowym, obecnym przede wszystkim w Warszawie, ale także w innych miastach kraju: Łodzi, Gdyni i Katowicach oraz za granicą. Grupa zarządza również siecią czterech Hoteli 500.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 25.05.2010
Aktualizacja: 25.05.2010