Zamknięcia lokali Empik Cafe dotyczą relokacji punktów z wnętrza salonów Empik na zewnątrz, w celu lepszej ekspozycji.
Spółka Empik Cafe powołana została przez Empik Media & Fashion (49 procent udziałów) i HDS Polska (51 procent). Do HDS należy sieć Voyage Cafe. Już w 2008 roku rozpoczęto ujednolicanie wizerunku i zamianę lokali Voyage na Empik Cafe. Ponadto, jak już pisaliśmy, w zeszłym roku spółka wprowadziła własną markę lodów – Furore! Planowane jest powstawanie wysp lodowych w kawiarniach sieci oraz niezależnych punktów w centrach handlowych.
W raporcie rocznym za 2009 roku spółka informowała, że planuje w 2010 roku otworzyć czternaście nowych lokali. – Grupa chce skoncentrować się na kreowaniu i umacnianiu pozycji tej marki na polskim rynku – podano w raporcie. W końcu 2009 roku sieć liczyła 57 kawiarni (4,8 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowej). W 2009 roku otwarto dziesięć nowych kawiarni, zamknięto cztery.
Spółka NFI Empik Media & Fashion miała 8,49 miliona zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w pierwszym kwartale 2010 roku wobec 2,33 miliona zł zysku rok wcześniej. Grupa Empik Media & Fashion, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jest wiodącym dystrybutorem produktów z kategorii: media i rozrywka, odzież, obuwie, kosmetyki, zabawki i akcesoria dla dzieci oraz kursy językowe. Grupę tworzy obecnie dziewiętnaście spółek operacyjnych o profilu handlowym oraz Empik Media & Fashion SA jako spółka holdingowa.