53 kawiarnie w sieci Empik Cafe

Udostępnij artykuł

Zamknięcia lokali Empik Cafe dotyczą relokacji punktów z wnętrza salonów Empik na zewnątrz, w celu lepszej ekspozycji.

Spółka Empik Cafe powołana została przez Empik Media & Fashion (49 procent udziałów) i HDS Polska (51 procent). Do HDS należy sieć Voyage Cafe. Już w 2008 roku rozpoczęto ujednolicanie wizerunku i zamianę lokali Voyage na Empik Cafe. Ponadto, jak już pisaliśmy, w zeszłym roku spółka wprowadziła własną markę lodów – Furore! Planowane jest powstawanie wysp lodowych w kawiarniach sieci oraz niezależnych punktów w centrach handlowych.

W raporcie rocznym za 2009 roku spółka informowała, że planuje w 2010 roku otworzyć czternaście nowych lokali. – Grupa chce skoncentrować się na kreowaniu i umacnianiu pozycji tej marki na polskim rynku – podano w raporcie. W końcu 2009 roku sieć liczyła 57 kawiarni (4,8 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowej). W 2009 roku otwarto dziesięć nowych kawiarni, zamknięto cztery.

Spółka NFI Empik Media & Fashion miała 8,49 miliona zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w pierwszym kwartale 2010 roku wobec 2,33 miliona zł zysku rok wcześniej. Grupa Empik Media & Fashion, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jest wiodącym dystrybutorem produktów z kategorii: media i rozrywka, odzież, obuwie, kosmetyki, zabawki i akcesoria dla dzieci oraz kursy językowe. Grupę tworzy obecnie dziewiętnaście spółek operacyjnych o profilu handlowym oraz Empik Media & Fashion SA jako spółka holdingowa. 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.05.2010
Aktualizacja: 26.05.2010