61,6-proc. obłożenie europejskich hoteli

Udostępnij artykuł

Średnie obłożenie europejskich hoteli w kwietniu 2010 r. wyniosło 61,6 proc. (wzrost o 5 proc. w stosunku to analogicznego okresu roku poprzedniego). Wskaźnik ADR (średnia cena za pokój) wyniósł 96,23 euro, co oznacza wzrost o 3,3 proc. w porównaniu do kwietnia 2009 r. Natomiast wskaźnik RevPar (przychód na jeden pokój) wyliczono na 59,23 euro – wzrost o 8,5 proc. w stosunku do kwietnia ubiegłego roku.

Firma w szczegółowym zestawieniu nie wyróżnia rynku polskiego. Jeżeli chodzi o inne kraje, to obłożenie w kwietniu 2010 r. w niemieckich hotelach wyniosło – 61,1 proc, włoskich – 60,4 proc., rosyjskich – 50,6 proc., hiszpańskich – 62,3 proc., a w brytyjskich – 69,4 proc. Wskaźnik RevPar wyniósł w niemieckich hotelach 57,07 euro, włoskich – 75,72 euro, rosyjskich – 2610,51 rubli, hiszpańskich – 50,98 euro, a w brytyjskich – 51,83 funty.

Jak pisaliśmy w kwietniu – powołując się na dane STR Global – w Europie sieć budowanych hoteli obejmuje 657 obiektów z prawie 112 tys. pokoi.

Smith Travel Research Global podaje, że krajem, w którym jest największa liczba pokoi hotelowych w budowie jest Wielka Brytania (aż 25 tys.). W Niemczech powstaje obecnie około 8 tys. pokoi, a w Rosji – ok. 7 tys. W Londynie w budowanych hotelach będzie ok. 8 tys. nowych pokoi, w Berlinie – ok. 2 tys. , a w Moskwie – ok. 1,9 tys.

 STR jest liderem w badaniach benchmarkingowych i badaniach rynku hotelarskiego. Oferuje comiesięczne, cotygodniowe i codzienne raporty benchmarkingowe STAR ponad 38 tys. klientów hotelowych, dysponujących ponad 5 mln pokoi na całym świecie.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.05.2010
Aktualizacja: 26.05.2010