7 proc. Polaków nocuje w hotelach

Udostępnij artykuł

Natomiast podczas podróży krótkookresowych 8 proc. Polaków zatrzymało się w hotelach i motelach, 7 proc. w pensjonatach, 2 proc. w ośrodkach wczasowych, 3 proc. w domach pracy twórczej. U krewnych w mieście zatrzymywało się 43 proc. podróżujących.

Jeżeli chodzi o cele podróży długookresowych, to w 30 proc. są one turystyczno-wypoczynkowe, w 34 proc. stanowią odwiedziny u rodziny i znajomych, w 25 proc. są to wyjazdy służbowe, a w 7 proc. – zdrowotne. Podczas wyjazdów krótkookresowych 21 proc. Polaków podrożuje w celach turystyczno-wypoczynkowych, 61 proc. odwiedza krewnych i znajomych, 11 proc. stanowią wyjazdy słuzbowe, a 1 proc. zdrowotne.

Celem prawie jednej czwartej podróży była typowa turystyka, a ponad połowy – odwiedziny. W I kwartale 2010 roku spośród 5,85 mln krajowych wyjazdów mieszkańców Polski, ponad 1,4 mln to wyjazdy w celach typowo turystycznych. W I kwartale 2009 roku takich wyjazdów było 1,6 mln.

Badania Instytutu Turystyki wykazały, że w I kwartale 2010 roku 40 proc. wydatków na krajowe podróże długookresowe Polacy ponieśli przed wyjazdem, w miejscu zamieszkania. Na krajowe podróże krótkookresowe – 39 proc., na podróże zagraniczne – 56 proc.

W I kwartale 2010 roku na krajowe wyjazdy długookresowe Polacy wydawali o 9 proc. mniej niż w I kwartale 2009 roku, na krajowe wyjazdy krótkookresowe – o 24 proc. mniej, a na wyjazdy zagraniczne – o 10 proc mniej.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 14.06.2010
Aktualizacja: 14.06.2010