Accor porządkuje porfolio

Udostępnij artykuł

Accor, zapowiedział również, że do 2013 roku sprzeda około 450 hoteli. Krok ten jest kontynuacją strategii zapoczątkowanej w 2005 roku, mającej na celu m.in uporządkowanie własności i struktury każdego obiektu, a także doprowadzenie do znalezienia się na szczycie wśród światowych sieci hotelowych. Dzięki temu posunięciu kapitał grupy szacunkowo zwiększy się o 1,6 mld euro i zmniejszy o ok. 2 mld zadłużenie netto. Ponadto analitycy oczekują, że po 2013 roku Accor będzie zmniejszał swoje zadłużenie o kolejne 200-300 mln euro rocznie.

Jak już informowaliśmy, w I kw. 2010 r. skonsolidowane przychody firmy wyniosły 1,6 mld euro (wzrost o 3,1 proc. w porównaniu do I kw. 2009 r.) Przychody firmy z działalności hotelowej wyliczono na ponad 1,2 mld euro. Po 2009 roku przychody grupy Accor wyniosły 7,07 mld euro, co w porównaniu z 7,72 mld euro z 2008 roku oznacza spadek o 8,5 proc. Strata netto wyniosła 282 mln euro (w poprzednim roku zanotowano zysk na poziomie 575 mln euro).

W całym 2009 roku Accor uruchomił ponad 27,3 tys. nowych pokoi. 80 proc. z nich znajduje się w hotelach klasy ekonomicznej, 32 proc. – w Europie. Obecnie w budowie są hotele, które powiększą portfolio grupy o 103 tys. pokoi. Około połowa z nich to segment ekonomiczny.

Accor operuje około 6 tys. hoteli (łącznie 500 tys. pokoi) w 90 krajach. Marki Accoru to m.in. Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, Ibis, Etap. Drugim z segmentów działalności firmy są usługi – Accor Services. Według firmy doradczej MKG Hospitality, która w ostatnim czasie sporządziła ranking sieci hotelowych w Europie, Accor jest najlepszą z nich.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 24.05.2010
Aktualizacja: 24.05.2010