Anna Stefańczyk, Satoria Group: Na 2022 patrzymy z umiarkowanym optymizmem

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Czwarty kwartał w Krakowie jest lepszy niż w roku ubiegłym, ale zdecydowanie słabszy niż w roku 2019 i poprzednich. Nadal nie zdecydowaliśmy się na otwarcie jednego z naszych hoteli w tym mieście – komentuje dla Świata Hoteli Anna Stefańczyk, dyrektor hoteli Satoria Group – Hotel Best Western Plus Kraków Old Town, Hotel Best Western Galicya, Hotel Regent.

Patrząc w dane STR obłożenie w Krakowie i u nas wynosi niespełna 50 proc., a cena średnia dla całego rynku krakowskiego, jak i naszego Comp Set nie przekraczała 250/270 zł i jest zdecydowanie niższa niż w latach przed COVID-19.

Mając więcej niż jeden obiekt w Krakowie szczególnie mocno odczuliśmy brak zainteresowania przyjazdami do miasta w poprzednich kwartałach. Nie łatwo było szybko i skutecznie otworzyć się na nowe segmenty gości, ale po czasie widzimy pozytywne efekty tych zmian. Znaczące skrócenie się okna rezerwacji, przy ogólnym problemie z personelem w branży turystycznej, jest dla nas obecnie czynnikiem na plus w elastycznej współpracy z firmami zewnętrznymi.

Od kilku tygodni obserwujemy wzrost zainteresowania i powrót gości z zagranicy zwłaszcza w segmencie gości indywidualnych, pojawiły się ponownie grupy turystyczne i niewielkie imprezy MICE. Niestety tendencja wzrostowa zachorowań notowana od początku listopada, przełożyła się na anulacje w segmencie…Pełną treść komentarza publikujemy w aktualnym wydaniu ŚWIAT HOTELI – czasopismo hotelarzy. Prosimy kliknąć, aby się zapoznać.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 03.01.2022
Aktualizacja: 03.01.2022