Apel o stworzenie Tarczy 2.0.

Udostępnij artykuł
Branżowy sztab kryzysowy, którego członkiem jest m.in. IGHP i Harmony Polish Hotels, wystosował dziś kolejny apel do minister rozwoju Jadwigi Emilewicz i sekretarza stanu Andrzeja Gut-Mostowego. Celem listu jest m.in. zaprezentowanie katastrofalnej sytuacji, w jakiej znajduje się obecnie branża turystyczna i MICE oraz propozycja kierunków następnych, wspólnych działań dot. nowelizacji tzw. tarczy antykryzysowej, czyli stworzenie tarczy 2.0.

Z nadzieją i optymizmem, przyjęliśmy rozpoczęcie prac nad tzw. tarczą antykryzysową. Dziękujemy w tym miejscu za zarówno osobiste zaangażowanie Pani Minister, jak i Pani zespołu. Widzieliśmy i wiemy ile wysiłku kosztowały Państwa te prace, bardzo to szanujemy. Doceniamy również, że nasze propozycje zostały przez Państwa częściowo uwzględnione, m.in: zwrot / wymiana na voucher za rezygnację w udziale w wydarzeniu, usprawnienia w zwrocie VAT, czy modyfikacja split – payment – piszą przedstawicielstw sztabu w apelu., i dodają: Niemniej jednak, pozostałe rozwiązania jak m.in. abolicja ZUS tylko dla mikroprzedsiębiorstw, dopłata do wynagrodzeń w wysokości 40 proc. średniego krajowego wynagrodzenie, czy też jednorazowe świadczenie w wysokości 2 000 zł dla osób prowadzących jednoosobową działalności gospodarczą / pracujących na umowę zlecenie / dzieło, są daleko niewystarczające i przede wszystkim nie odpowiadające realnym potrzebom naszych przemysłów. W rezultacie, niestety wiele naszych branżowych przedsiębiorstw nie miało innego wyboru jak tylko w ostatnich dniach marca zredukować liczebność swoich zespołów czasem nawet o 70 proc. oraz obniżyć wynagrodzenie pozostałym pracownikom o nawet 50-60 proc.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Sztab zwraca się z apelem o spotkanie robocze i omówienie szczegółów propozycji, z których priorytetami są:

APEL BRANŻY O TARCZĘ 2.0.
>> prosimy kliknąć aby zapoznać się z dokumentem<<

1. NARZĘDZIA PŁYNNOŚCI FINANSOWEJ (m.in. pilne uruchomienie nowych linii kredytowych);

2. ULGI VAT / ZUS / PIT / CIT / PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI / OPŁATY Z TYTUŁU WIECZYSTEGO UŻYTKOWANIA GRUNTU (m.in. abolicja ZUS dot. wszystkich przedsiębiorstw z naszej branży dotkniętych spadkiem obrotów);

3. DOPŁATY DO WYNAGRODZEŃ / JDG / UMÓW ZLECENIA / UMÓW O DZIEŁO (wyższy i dłuższy wymiar świadczeń);

4. INNE (zniesienie podatku drogowego od autokarów, odrodzenia płatności bez kosztów dot. mediów ze strony spółek skarbu państwa)

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 02.04.2020
Aktualizacja: 02.04.2020