Arche kupiła pustostan w Nałęczowie. Będzie sanatorium

Udostępnij artykuł
Ponad 8 mln zł zasili konto Agencji Mienia Wojskowego po finalizacji sprzedaży terenu przy ul. Spółdzielczej w Nałęczowie. Przeszło trzyhektarowa działka z niedokończonym szpitalem sanatoryjnym przekazanym do zasobu Agencji przez MSWiA trafiła pod młotek 26 listopada. Zwycięzcą przetargu została spółka Arche. Zamierza przystosować budynek do wymaganych standardów i otworzyć tam sanatorium.

Osiem przetargów – tyle podejść potrzebowała Agencji Mienia Wojskowego do znalezienia nowego właściciela terenu nieukończonego budynku sanatorium MSWiA w Nałęczowie. Zwycięzcą licytacji zorganizowanej 26 listopada przez lubelski oddział AMW została firma Arche.  Kandydat na nabywcę zaoferował 8 mln 80 tys. zł.

Cieszymy się z pozytywnego rozstrzygnięcia tego przetargu, bo to ukoronowanie naszych starań i  dowód na to, że można znaleźć nabywców nawet na najbardziej wymagające nieruchomości. Oczywiście wymaga to odpowiedniej ekspozycji na rynku, odpowiedniej promocji – teren pojawił się nawet w biznesowym reality show „Bitwa o milion”, wreszcie trafienia na odpowiedni moment. I ten moment przyszedł akurat 26 listopadapodsumowuje dyrektor oddziału regionalnego AMW w Lublinie Marek Kociubiński.

W Nałęczowie inwestor będzie miał do swojej dyspozycji działkę o powierzchni ponad 3,1 ha i siedmiokondygnacyjny budynek szpitala sanatoryjnego o powierzchni użytkowej blisko 20 tys. mkw. i kubaturze przekraczającej 68 tys. m³ oraz kilka obiektów magazynowo-gospodarczych.

Zapisy planistyczne stwarzają możliwość prowadzenia tam usług z zakresu turystyki, w tym usług hotelarskich, lecznictwa, kultury i nauki. Obecnie procedowane jest też rozszerzenie planu zagospodarowania przestrzennego i dopuszczenie zabudowy mieszkaniowej i usług nieuciążliwych. Po przystosowaniu istniejących zabudowań do wymaganych standardów budowlanych zwycięzca przetargu zamierza wykorzystać nieruchomość zgodnie z jej przeznaczeniem.

ŚWIAT HOTELI wrzesień-październik 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Działka położona jest na wzniesieniu, w odległości zaledwie jednego kilometra od centralnej części miasta i parku zdrojowego w Nałęczowie. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się zabudowa mieszkaniowa i pensjonatowa oraz inne sanatoria. Zgodnie z projektem architektonicznym w gmachu zostały wyodrębnione trzy funkcjonalności: łóżkowa, zabiegowa i warsztatowa. Obiekt jest częściowo podpiwniczony i uzbrojony we wszystkie niezbędne media miejskie.

Budowa szpitala sanatoryjnego w Nałęczowie rozpoczęła się w 1983 roku, a pierwotnym inwestorem było Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Jednak ze względów finansowych inwestycja nie została nigdy ukończona, a w 2005 roku MSWiA podjęło decyzję o wstrzymaniu dalszych prac. Pod koniec 2014 roku nieruchomość trafiła do zasobu Wojskowej Agencji Mieszkaniowej, która 1 października 2015 roku połączyła się z Agencją Mienia Wojskowego.

Zyski ze sprzedaży nieruchomości w Nałęczowie Agencji Mienia Wojskowego przeznaczy na realizację swoich ustawowych zadań związanych zakwaterowaniem z Sił Zbrojnych RP, w tym budowę nowych mieszkań dla żołnierzy.

JUŻ WKRÓTCE
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
>> prosimy kliknąć po szczegóły <<
dostawcy horeca w Polsce

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 09.12.2020
Aktualizacja: 10.12.2020