Badanie: Polacy najbardziej tęsknili za restauracjami i kinem

Udostępnij artykuł
Jak najchętniej spędzamy czas wolny? Jak często odwiedzamy restauracje czy wychodzimy do kina? Według PAYBACK Opinion Poll, preferencje polskich konsumentów są w tych aspektach dość różnorodne.
Wolny czas poza domem

61 proc.  badanych umawia się na spotkania ze znajomymi lub rodziną. Trzech na dziesięciu respondentów wybiera się do restauracji, pubu lub kawiarni, wyjeżdża poza miejsce zamieszkania lub uprawia sport, a 20 proc.  kupuje bilety do kina, teatru lub galerii sztuki.

Restauracje i kina – to za nimi tęskniliśmy najbardziej

Na pytanie o rozrywki, których najbardziej brakowało nam podczas lockdownów, ankietowani dość zgodnie wskazali możliwość wyjścia do restauracji czy pubu (46 proc.  badanych) lub na seanse kinowe (37 proc.  respondentów). Na dalszych miejscach znalazły się między innymi zakupy w galeriach handlowych oraz koncerty i festiwale, które wybrało odpowiednio po 26 proc.  i 25 proc.  osób biorących udział w PAYBACK Opinion Poll.

W tym gronie szczególnie ciekawie przedstawia się duża popularność kin, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę alternatywę w postaci oferty serwisów streamingowych. Możliwość obejrzenia ciekawej premiery filmowej na srebrnym ekranie stanowi jednak zupełnie inną jakość, zwłaszcza po tygodniach spędzonych w domu. Potwierdza to miniony weekend, kiedy  tysiące widzów odwiedziły kina, aby obejrzeć najnowszą część przygód agenta 007 – tłumaczy Mariusz Spisz, członek zarządu, Multikino.

Kiedy od obiadu dzieli nas jedno kliknięcie

Czy Polacy lubią zamawiać jedzenie na wynos lub z dowozem? Z oferty lokali gastronomicznych umożliwiających nam zjedzenie posiłku w domu, biurze czy innym dogodnym dla nas miejscu korzysta aż 81 proc.  respondentów. 22 proc.  z nich zamawia na wynos często, a około 59 proc.  sporadycznie.

A jak często jadamy w restauracjach, kawiarniach czy pizzeriach? Wachlarz odpowiedzi jest w tym przypadku bardzo szeroki, bez wskazania zdecydowanego faworyta. I tak, raz w tygodniu ten typ lokali odwiedza 15 proc.  z nas, raz na dwa tygodnie 13 proc. , raz na trzy tygodnie lub raz w miesiącu 22 proc. , z kolei 26 proc.  rzadziej niż raz w miesiącu, a 14 proc.  ankietowanych – w ogóle nie jada poza domem. Codziennie lub kilka razy w tygodniu gośćmi np. restauracji jest natomiast około 10 proc.  respondentów.

Decydując się na posiłek w lokalu gastronomicznym, najczęściej odwiedzamy restauracje (46 proc. respondentów), niewiele mniej z nas, bo 42 proc.  wybiera pizzerie, a 24 proc.  – kawiarnie lub cukiernie. Klientami barów szybkiej obsługi jest z kolei 14 proc.  ankietowanych.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 07.10.2021
Aktualizacja: 07.10.2021