B&B HOTELS stawia na rozwój i technologię

Udostępnij artykuł

W 2023 roku sieć B&B HOTELS zanotowała 40 proc. wzrost w naszym kraju. W najbliższych latach Grupa chce utrzymać szybkie tempo rozwoju. Ekspansja powiązana ze wzrostem liczby hoteli stawia wiele wyzwań m.in.przed zespołem IT.

B&B Hotels

Plany związane z realizacją strategii rozwojowej B&B HOTELS dla polskiego rynku, wymagają szczególnego wysiłku m.in. w obszarze teleinformatycznym. Chodzi nie tylko o dostosowanie infrastruktury IT do zmieniających się i rosnących potrzeb sieci, lecz także planowanie, testowanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Będą one stanowić kolejne udogodnienia dla hotelowych gości, których wymagania rosną wraz z obecnym postępem technologicznym.

Ważna rola IT

Prawidłowe funkcjonowanie hoteli opiera się w dużej mierze na dobrze zaprojektowanej i działającej infrastrukturze informatycznej, a także efektywnym zarządzaniu wszystkimi niezbędnymi elementami operacyjnymi IT. System Wi-Fi, systemy PMS i zarządzania rezerwacjami, system zamków, system zarządzania telewizją hotelową i wyświetlaną treścią, systemy sterowania temperaturą w pokojach, monitoring kamer, zarządzanie parkingiem, terminale płatnicze, systemy księgowe…. – każdy system wykorzystywany w B&B HOTELACH jest połączony i współzależny z innymi w środowisku życia 24/7/365.

Skuteczne zarządzanie całym obszarem IT w ramach międzynarodowej sieci hotelowej wymaga bardzo szerokiej wiedzy, odpowiednich kompetencji i umiejętności.

W B&B HOTELS Polska infrastrukturą teleinformatyczną zarządza Sébastien Henssien. Stanowisko dyrektora IT objął na początku 2023 roku, a wcześniej przez dekadę wspierał polskie B&B HOTELE jako specjalista ds. infrastruktury IT. W swoim zawodowym dorobku ma także 19 lat pracy (2004-2022) jako Manager IT dlaAgence France-Presse (Francuskiej Agencji Prasowej).

Naszą ambicją jest osiągnięcie liczby 50 hoteli do 2030 r. Trudno jednak iść do przodu bez odpowiedniego zaplecza IT. W związku z planami ekspansyjnymi na kolejne lata, w ostatnim czasie wykonaliśmy m.in. reorganizację i rozbudowę środowiska IT. Dokonaliśmy standaryzacji infrastruktury IT w naszych wszystkich 14 hotelach w Polsce. Dokonaliśmy również wirtualizacji wszystkich systemów operacyjnych, podłączając je do globalnego DataCenter w Niemczech, które jest rozwiązaniem chmurowym.W praktyce oznacza to dużo wyższy poziom bezpieczeństwa naszej sieci ilepszą wydajność infrastruktury IT. Z perspektywy stale rosnącej liczby B&B HOTELI w Polsce oraz planowanych rozwiązań technologicznych dla gości,widzimy także dużą korzyść w możliwości szybkiego i łatwego wdrażania nowych systemów operacyjnych, jak również monitorowania oraz zarządzania zasobami sprzętowymi  mówi Sébastien Henssien, dyrektor Działu IT B&B HOTELS Polska.

Sébastien Henssien – Dyrektor IT B&B HOTELS Polska

Nowe udogodnienia dla gości

W kontekście dalszego rozwoju w Polsce B&B HOTELS zapowiada nie tylko kolejne obiekty. W planach są także nowe udogodnienia dla gości, w tym m.in. wykorzystujące technologię cyfrową, związane z samoobsługą.

Jako B&B HOTELS chcemy rozwijać się na różnych płaszczyznach i coraz lepiej zaspakajać potrzeby naszych gości. Dlatego pracujemy nie tylko nad kolejnymi otwarciami, lecz także nowymi udogodnieniami, które uczynią pobyt w naszych hotelach jeszcze bardziej komfortowym – mówi Sébastien Henssien. – Na przykład od grudnia 2023 roku testujemy w jednym z naszych obiektów nowy system zamkowy z funkcją online. Docelowo we wszystkich B&B HOTELACH w Polsce nasi goście będą mogli korzystać ze stanowiska self check-in/self check-out, umożliwiającego im samodzielne zameldowanie się, opłacenie pobytu, uzyskanie kodu otwierającego drzwi do pokoju i wymeldowanie się, bez konieczności kontaktu z recepcją . Pracujemy też nad tym, by w niedalekiej przyszłości nasi goście mogli opłacić i pobrać kod do pokoju także z poziomu naszej strony internetowej –dodaje Sébastien.

ŚWIAT HOTELI – LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2023
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Świat Hoteli listopad-grudzień

Źródło: B&B Hotels

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 14.02.2024
Aktualizacja: 14.02.2024