Bogata oferta gastronomiczna ważna dla gości CH

Udostępnij artykuł

 Dla 86,9 proc. respondentów centrum handlowe to miejsce, w którym mogą zrobić udane zakupy, ale jednocześnie cenią też inne jego funkcje. 26 proc. odwiedza je także ze względu na możliwość atrakcyjnego spędzenia wolnego czasu, 22,2 proc. uznaje za dobre miejsce spotkań ze znajomymi, a 21,1 proc. gości w centrach handlowych z powodu dużego wyboru lokali gastronomicznych.

Na dodatkowe, poza handlem, funkcje centrów handlowych jako powód odwiedzin wskazują przede wszystkim osoby w wieku 18-34 lata oraz rodziny z dziećmi. Możliwość zrobienia zakupów oraz skorzystania z gastronomii i rozrywki w jednym miejscu, jako główne kryterium popularności centrów handlowych, wskazali respondenci ze wszystkich grup wiekowych – zarówno mieszkańcy wsi, jak i dużych miast.

Jak wynika z zeszłorocznego badania Nowości Gastronomicznych, około 9 proc. najemców centrów handlowych w Polsce to najemcy gastronomiczni. 52 proc. najemców gastronomicznych to znane ogólnopolskie sieci, a 48 proc. to lokalni przedsiębiorcy. Do najliczniej reprezentowanych marek należą: Sphinx, McDonlad’s, KFC i Grycan.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, prezesa firmy Inquiry, ciekawa oferta gastronomiczna leży w interesie wszystkich najemców, jak również operatora centrum, gdyż umożliwia klientom spędzenie w centrum handlowym wielu godzin i w konsekwencji wydanie większych kwot na zakupy.

Badanie czynników, które decydują o popularności centrów handlowych zostało przeprowadzone na zlecenie spółki Fabryka Biznesu, inwestora Centrum Handlu, Biznesu i Rozrywki „Sukcesja” w Łodzi.

 

Opublikowano: 01.06.2010
Aktualizacja: 01.06.2010