Britta Kutz: Największą wartością InterContinental Warszawa są pracownicy

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS] Hotel bez ludzi to tylko piękny budynek. Jeśli więc pytasz mnie o największą wartość InterContinental Warszawa to odpowiem: pracownicy – podkreśliła w rozmowie ze Światem Hoteli Britta Kutz, dyrektor warszawskiego hotelu.

Britta Kutz

Jakie były największe wyzwania, gdy objęłaś stanowisko dyrektorki InterContinental Warszawa i jakie są teraz?

Kiedy dołączyłam do zespołu dwa lata temu, byliśmy o krok od wychodzenia z pandemii COVID-19. W czasie pandemii musieli­śmy obniżyć wiele naszych standardów ze względu na obowią­zujące obostrzenia. Po tym czasie, gdy goście ponownie zaczęli podróżować, musieliśmy na nowo wdrożyć nasze najwyższe stan­dardy sprzed pandemii i przeszkolić się w oparciu o pierwotne. Warszawa szybko otrząsnęła się z pandemii COVID-19, w wyniku czego poziom obłożenia przekroczył poziom zatrudnienia i zapa­sów sprzętu, co stanowiło nie lada wyzwanie. Z radością mogę przyznać, że w InterContinental poradziliśmy sobie ze wszystkim. Nie tylko przekroczyliśmy wyniki z 2019 roku, ale też stopień zado­wolenia gości i pracowników był najwyższy w historii.

Model zarządzania

Jaki jest Twój model zarządzania? Czy ewaluował na przestrzeni tych dwóch lat w InterContinental Warszawa? W jaki sposób starasz się utrwalać kulturę motywacyjną w zespole?

Mój styl zarządzania koncentruje się na szacunku i docenianiu pracowników. Dbam o to, aby wszystkie działy były dobrze po­informowane i wiedziały, że mają moje zaufanie. Mnie osobiście motywuje osiąganie sukcesów, radość z pracy i duma z wyników, a także dobra zabawa. Staram się tworzyć pozytywną i radosną atmosferę, w której ludzie czują się bezpiecznie i chcą ze sobą pracować i przebywać. Wiem, że w pierwszych tygodniach pra­cy, mój zespół pewnie zastanawiał się czy naprawdę jestem taka przyjazna, zawsze zadowolona i czy taki styl zarządzania przy­niesie rezultaty. Dziś cieszę się, że te obawy zostały rozwiane. To dobry znak, że teraz możemy otwarcie wymieniać się pomysłami i pielęgnować kulturę, w której każdy, łącznie z dyrektorem ge­neralnym, może przekazywać i otrzymywać informacje zwrotne.

20 LAT INTERCONTINENTAL WARSAW W ŚWIECIE HOTELI

Młode pokolenie

Niektórzy hotelarze narzekają na młode pokolenie pracowników, inni czerpią od nich. A czego Ty uczysz się od swoich młodszych współpracowników?

Generalnie uważam, że nie ma sensu narzekać. Jak powiedział kiedyś jeden z moich mentorów: „Jeśli coś ci się nie podoba, zmień to, żyj z tym lub się tego pozbądź”. Ja staram się z tym żyć. Na pewno nie chcemy rozstawać się z naszymi młodymi talentami, dlatego moje podejście jest takie, aby aktywnie wy­korzystać ich obecność. Tam, gdzie jest taka przestrzeń staram się na nich wpływać i wskazywać im drogę, aby mogli się roz­wijać, jednocześnie chętnie uczę się od nich i dostosowuję do nowoczesnych metod pracy. Kiedy zrozumiemy, że możemy się od siebie uczyć, będzie to korzystne dla wszystkich.

Posiadanie 14-letniej córki pomogło mi lepiej zrozumieć mło­dych ludzi. Dzięki niej jestem na bieżąco z nowymi technologiami. Dzięki niej mam nawet konto na Snapchacie. Choć może nie do końca pojmuję koncepcję wysyłania znajomym przypadkowych zdjęć 20 razy dziennie, przynajmniej wiem, jak to się robi (śmiech).

(…)

Zalety hotelu

Jakie są główne zalety InterContinental Warszawa, w odniesieniu do konkurencji? Co jest największą wartością hotelu?

W ciągu ostatnich dwóch dekad InterContinental stał się iko­nicznym punktem orientacyjnym Warszawy. Nasza doskonała lokalizacja, widoczność i dostępność to oczywiste atuty, a atrak­cja w postaci położonego na 43. piętrze – czyli najwyższej w Pol­sce – basenu i jacuzzi w naszym RiverView Wellness Center pozostaje główną atrakcją

Ale hotel bez ludzi to tylko piękny budynek. Jeśli więc py­tasz mnie o największą wartość InterContinental Warszawa to odpowiem: pracownicy. To oni tworzą niesamowite chwile dla naszych gości i dbają o to, aby czuli się mile widziani, rozpozna­jąc powracających gości i sprawiając, że nowi od razu poczują się jak w domu…Cały wywiad publikujemy w Świat Hoteli wrzesień-październik 2023. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią.

Świat Hoteli wrzesień-październik 2023

Rozmawiała Karolina Stępniak

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Opublikowano: 21.11.2023
Aktualizacja: 21.11.2023