Carla Milovanov o cyfrowym świecie Accor

[SPECJALNIE DLA NAS] Pod koniec marca Accor ogłosił, że przygotowuje do otwarcia pierwszy w pełni cyfrowy hotel w Północnej Europie. Będzie to zlokalizowany w Wielkiej Brytanii ibis Styles London Gloucester Road, działający w oparciu o integrację nowoczesnych technologii. O tym, co jest ambicją grupy, w jaki sposób chce – dzięki technologii – wznieść guest experience na jeszcze wyższy poziom profesjonalizmu, jakie są dalsze plany w kontekście cyfryzacji oraz czy goście są gotowi na taki obiekt, opowiedziała w rozmowie ze Światem Hoteli Carla Milovanov, SVP Global Customer Technology Services w Accor.
Świat Hoteli: Jak będzie wyglądał ibis Styles London Gloucester Road? Czy były obawy, że ta zmiana może doprowadzić do rozdzielenia się zespołów, które kiedyś pracowały razem, utrudniając w efekcie ich pracę? Jeśli tak, to w jaki sposób Accor wsparł zespół w tym nowym środowisku?

Carla Milovanov: Ibis Styles London Gloucester Road to pierwszy hotel Accor w Północnej Europie, który oferuje w pełni zdigitalizowane i bezkontaktowe rozwiązania. Gwarantujące bezpieczną obsłu­gę na każdym etapie pobytu. Myślą przewodnią i ambicją, jaka nam przyświecała było zaoferowanie gościom cyfrowego eko­systemu. Zapewniającego z jednej strony maksymalne bezpie­czeństwo, intuicyjną obsługę i gościnną atmosferę, a z drugiej – usprawnienie pracy naszych zespołów. Dzisiaj coraz więcej osób szuka możliwości podróżowania z zachowaniem dystansu spo­łecznego oraz gwarancji bezpieczeństwa podczas pobytu w ho­telu. Korzystanie z nowych rozwiązań, jakie oferujemy w ibis Styles London Gloucester Road jest szybkie, w pełni bezpieczne i bezproblemowe. Technologie są nieodłączną częścią naszej codzienności, a teraz stają się również elementem hotelowego guest expierience. Digitalizacja obsługi nie wiąże się z wyklucze­niem kontaktu i wzajemnych interakcji, lecz z integracją inteli­gentnych technologii, będących w ciągłej gotowości dla gości.

W tym kontekście technologia pomaga także naszym zespołom w codziennej pracy. Zapewniając swobodę kontaktu z gośćmi i uproszczenie procesów na każdym etapie obsługi. Nie od dziś technologia jest niesamowicie ważną częścią naszej działalności biznesowej, pozwalając zespołom hotelowym świadczyć serwis najwyższej jakości. Musimy pamiętać, że w naszej branży żadne, nawet najbardziej innowacyjne cyfrowe rozwiązania, nie będą w stanie zastąpić bezpośredniego kontaktu między ludźmi, który ogrywa ogromne znaczenie w budowaniu doświadczenia z pobytu w hotelu.

W 2018 roku Accor wprowadził technologię FOLS Mobile. Pomogła zespołom hotelowym na wzmocnienie bezpo­średnich interakcji z gośćmi, dzięki wykorzystaniu mobilnego systemu do zarządzania codziennymi obowiązkami. Od mo­mentu wprowadzenia tej usługi, zadowolenie zarówno gości, jak i pracowników znacznie wzrosło. Odzwierciedla to nasze głębokie przekonanie, że technologia jest po to, by wesprzeć codzienną pracę naszych zespo­łów, a nie pozbawić ich jej. Dlatego z myślą o wsparciu codziennych operacji, wprowa­dziliśmy w pełni cyfrowe doświadczenie w ibis Styles London Gloucester Road. To technologia, która w sercu ma naszych gości i pracowników.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png
Świat Hoteli: Jakie udogodnienia zaoferuje ten nowy hotel?

Carla Milovanov: Zameldowanie się w hotelu i wymeldowa­nie stanie się jeszcze łatwiejsze. Po pierw­sze, goście mogą samodzielnie zameldo­wać się przy wykorzystaniu smartfona, ta­bletu czy laptopa. Każdy odwiedzający ibis Styles London Gloucester Road w ramach rozwiązania „Accor Key” otrzyma cyfrowe klucze do pokoi i wind. Dostępne przez cały czas z poziomu smartfona. Instalacja cyfrowego klucza, podob­nie jak i jego obsługa, są bardzo proste i intuicyjne. Dodatkowo goście będą mogli dokonywać płatności online dzięki rozwią­zaniu Pay By Link. Wystarczy jedno zalogowanie, by w szybki i bezpieczny sposób zapłacić za wszystkie wydatki w trakcie po­bytu.

Z kolei Click Pay Collect umożliwia zamawianie dowolnych pozycji z hotelowego menu przez smartfona wprost do pokoju. Płatność można zrealizować od razu lub doliczyć do pełnego kosztu przy wymeldowaniu z hotelu. Dzięki udanej integracji z WhatsApp zaproponowaliśmy zupełnie nową jakość guest experience. Goście będą mogli kontaktować się bezpośrednio z obsługą hotelu w aplikacji. To pomoże im jeszcze bardziej za­spokoić wszystkie potrzeby podczas pobytu i zagwarantować maksymalną wygodę. Chcemy, by czuli się komfortowo w na­szych hotelach i mogli spędzić czas zgodny z ich upodobaniami. Wiemy, że w dzisiejszej rzeczywistości bezpieczeństwo jest klu­czową kwestią dla wielu z nas, dlatego technologia przychodzi z pomocą w idealnym momencie.

Świat Hoteli: Do jakiej grupy gości skierowane są nowe rozwiązania?

Carla Milovanov: W Accor od samego początku stawiamy gości na pierwszym miejscu. Wszystkie nasze rozwiązania i codzienne operacje przygotowujemy z myślą o zaspokojeniu ich potrzeb, by każdy czuł się w hotelu tak swobodnie, jak w domu. Technologie są dzisiaj nieodłączną częścią naszej codzienności, umożliwiając nieograniczone interakcje, także w biznesie. Dlatego zapewnie­nie bezkontaktowej i intuicyjnej obsługi jest naszym prioryte­tem. Rozwiązania takie, jak Accor Key są świetnym przykładem, jak połączyć technologię z codziennymi rytuałami w hotelach na całym świecie. Rolą technologii jest umożliwienie i usprawnie­nie wzajemnych interakcji między ludźmi, a nie zastąpienie ich. Hotelarstwo to branża, która skupia się na relacjach międzyludz­kich i dla nas technologia zawsze ma człowieka w swoim sercu.

Świat Hoteli: Co skłoniło Accor do wdrożenia takiego projektu? Czy goście są gotowi na cyfrowe rozwiązania?

Carla Milovanov: Guest experience i niezapomniane wrażenia z pobytu są klu­czowym czynnikiem w branży hotelarskiej różnicującym odbiór poszczególnych marek. W dzisiejszym świecie innowacje tech­nologiczne stają się integralną częścią budowania trwałych rela­cji z marką. Dzięki nim zespoły hotelowe są w stanie świadczyć obsługę najwyższej jakości i dostarczać wszystkim gościom niezapomnianych przeżyć bez względu na lokalizację. W ciągu ostatnich kilku lat w Accor stopniowo wdrażaliśmy nowoczesne rozwiązania z myślą o komforcie naszych gości. Uruchomienie pierwszego w pełni cyfrowego hotelu w Północnej Europie to…

CAŁĄ ROZMOWĘ PUBLIKUJEMY
W OGÓLNODOSTĘPNYM WYDANIU ŚWIATA HOTELI – MAJ 2021
>> KLIKNIJ, ABY DOKOŃCZYĆ LEKTURĘ <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.