Co Polacy zamawiają z Uber Eats w wakacje

Udostępnij artykuł
Burgery z samym mięsem, pad thai bez jajka, ale z dużą ilością sosu czy w końcu pizza bez sera. Uber Eats przeanalizował dane pochodzące ze swojej aplikacji z kilkuset tysięcy zamówień składanych od 1 czerwca i odkrył jakie dania najchętniej Polacy zamawiali w wakacje.

Analitycy firmy Uber Eats przeanalizowali kilkaset tysięcy danych oraz komentarzy dotyczących zamówień od początku czerwca, zestawiając je z danymi z okresu kwiecień-maj. Statystyki odnośnie liczby zamawianych potraw są niezwykle interesujące. Jeszcze ciekawsze wydają się komentarze klientów składane do zamówień.

Kurczak raz

Od początku wakacji Polacy najczęściej zamawiali… dania z kurczakiem. Wiele komentarzy sugeruje, że lubimy go jeść saute, a także w papryce zamiast w ziołach. Często też wyżej cenimy ten rodzaj mięsa niż np. wołowinę czy boczek.

Według danych Uber Eats, popyt na dania z kurczakiem wzrósł od początku czerwca w porównaniu do okresu od kwietnia do maja prawie o 11 proc. Co ciekawe, Polacy często zamawiali dania z kurczakiem bez… kurczaka, wymieniając ten składnik na falafel, ser kozi, tofu, jajko, awokado, kukurydzę czy hummus.

Burger bez składników

Cheeseburger uplasował się na drugim miejscu wśród najczęściej zamawianych dań w aplikacji Uber Eats od początku czerwca. Burger znalazł się tuż za podium, jednak Polacy mają bardzo zbliżone upodobania co do składu tych dwóch kanapek. Poza klasycznymi wersjami, coraz częściej rezygnują z dodatków. Wśród wykluczanych składników znalazły się m.in: ogórek, pikle czy cebula. Zdarza się, że całkiem rezygnują z warzyw. Często zamawiając cheeseburgera, wymagają, żeby był plain, czyli by w jego składzie znalazły się jedynie bułka, mięso oraz ser. Co ciekawe, niektórzy użytkownicy proszą, żeby cheeseburgery nie zawierały mięsa, czyli były de facto kanapką z serem. Zainteresowanie cheeseburgerami wzrosło od początku czerwca w Uber Eats o ponad 12 proc.

Gdzie dwóch Polaków…tam 3 różne pizze

Trzecie miejsce wśród najchętniej zamawianych dań przypadło pizzy, niewiele dalej, bo na 5 miejscu znalazł się kebab. Jedno jest pewne: nie ma identycznego placka ani pity, ponieważ Polacy są w stosunku do tych dwóch najbardziej wybredni, tworząc swoje niepowtarzalne konfiguracje smakowe. To, co jednak łączy większość tego typu zamówień to sos. Polacy lubią go dużo, niezależnie czy jest czosnkowy, ostry czy mieszany. Lubimy się również dzielić (lub trudno nam zdecydować?), korzystając z opcji “pół na pół”, czyli np. jedna połowa to pizza pepperoni, a druga hawajska. Są także tacy, którzy rezygnują z sera – wydawałoby się – podstawowego składnika tego włoskiego dania.

Pad thai bez jajka i orzeszków, ale z sosem

Pad thai to król tegorocznych wakacji. Mimo zajęcia 6 pozycji wśród najczęściej zamawianych dań, zanotował aż 40 proc. wzrost zamówień. I choć chętnie zamawiamy klasyczne wersje z kurczakiem, tofu czy krewetkami, na życzenie użytkowników powstają wersje alternatywne: pozbawione jajka czy orzechów, bez których trudno wyobrazić sobie pad thaia. Równie istotna dla konsumentów była duża ilość sosu – ostrego lub łagodnego, żeby danie nie było za suche.

A do picia poproszę…

Klasyczny cheeseburger, pizza czy pikantny kurczak nie smakowałyby tak samo bez odpowiedniego napoju. Wybór mógł być tylko jeden – cola. To ona najczęściej gasi pragnienie Polaków, zamawiających posiłki z dowozem. Ciekawostką jest, że na drugim miejscu uplasowało się… lassi. Co prawda, klasyczna odmiana tego indyjskiego, orzeźwiającego napoju przyrządzana jest z jogurtu, wody i przypraw (głównie soli i chili), ale swoje 5 minut popularności przeżywa obecnie jego słodka odmiana z dodatkiem mango czy truskawek.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.08.2019
Aktualizacja: 21.08.2019