Costa Coffee działa na rzecz zrównoważonego rozwoju

Udostępnij artykuł

Zaangażowanie w inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju jest jednym z filarów działalności Costa Coffee. Marka przedstawia proaktywne podejście do tematu sustainability i chce zachęcić ludzi do pozytywnych zmian. Jakie działania podejmuje?

Opierając się na badaniu przeprowadzonym przez Norstat dla Costa Coffee, aż 2/3 respondentów deklaruje, że kawiarnia powinna działać zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Wśród aspektów, które wymagają największej uwagi wymieniano ograniczenie zużycia plastiku, a także korzystanie z sezonowych warzyw i owoców. Badanie pokazało, że Costa Coffee cieszy się w świadomości Polaków opinią zielonej sieci – zwłaszcza w kontekście jej działalności związanej z niemarnowaniem jedzenia[1].

Wśród aktualnie prowadzonych przez Costa Coffee działań sustainability znajdziemy m.in. wprowadzenie biodegradowalnych opakowań, akcję #zwłasnymkubkiem. Także współpracę z aplikacją Too Good To Go.

Wspólnie po wspólne

Costa Coffee systematycznie wprowadza zmiany w swoich opakowaniach w celu ograniczenia zużycia plastiku. Kawiarnia zrezygnowała m.in. z tradycyjnych słomek na rzecz papierowych odpowiedników. Jogurty oraz sałatki serwowane są w wielorazowych, szklanych słoiczkach, a nasze ulubione ciasta zostają zapakowane w kartonowe pojemniki. Również torby na zamówienia oraz sztućce wykonane są z materiałów w 100 proc. biodegradowalnych. Kolejne zmiany w firmie nadejdą jeszcze w tym roku. Kubki na wynos otrzymają nową powłokę wewnętrzną, która przy zachowaniu dotychczasowych właściwości będzie mniej szkodliwa dla środowiska.

Kawiarnie Costa Coffee znacząco poszerzają także swoją ofertę żywności i napojów roślinnych

W menu znajdziemy wiele pozycji przygotowanych specjalnie z myślą o osobach, które wyeliminowały ze swojej diety produkty pochodzenia odzwierzęcego. Wege bagietki oraz wrapy cieszą się coraz większym zainteresowaniem i komponują się z szerokim wachlarzem dostępnych w ofercie napojów roślinnych. W swojej kawie, mleko krowie możemy zamienić na napoje roślinne wytwarzane z różnego rodzaju orzechów oraz zbóż. Najlepszym tego przykładem jest linia Costa+, w skład której wchodzą wzbogacone o witaminy lub białko kawy – karmelowa na napoju owsianym, waniliowa na kokosowo-sojowym oraz orzechowa na migdałowym.

W swoich działaniach marka stara się również propagować ideę zero waste, co udowadnia swoją niemal dwuletnią współpracą z aplikacją Too Good To Go. Paczki z niesprzedaną danego dnia żywnością można odbierać ze wszystkich punktów Costa Coffee w Polsce. Dzięki temu konsumenci mogą cieszyć się pysznymi produktami za niższą cenę, ratując je tym samym przed wyrzuceniem. Od początku trwania partnerstwa zostało uratowanych już ponad 150 tys. paczek. Goście kawiarni mogą także wziąć udział w inicjatywnie „Ziarno dla Ziemi”. Pozwala ona dać drugie życie wykorzystanym do parzenia kawy fusom – mogą być one następnie użyte podczas codziennej pielęgnacji skóry, czy jako naturalny nawóz dla roślin.

To jednak nie jedyne sposoby, w jakich można oszczędzać na niemarnowaniu. Inicjatywa marki #zwłasnymkubkiem zachęca do ograniczenia zużycia jednorazowych opakowań poprzez przynoszenie z domu własnego kubka. W taki sposób możemy zredukować ilość wyrzucanych przez nas śmieci, otrzymując przy tym rabat na następną kawę.

Swoją misję na rzecz zrównoważonego rozwoju Costa Coffee realizuje nie tylko w skali lokalnej, ale również globalnej. 100 proc. wykorzystywanych w kawiarniach ziaren pochodzi z upraw z certyfikatem Rainforest Alliance. Oznacza to, że wspierają one ochronę lasów deszczowych, a swoim pracownikom i ich rodzinom zapewniają dostęp do opieki zdrowotnej i edukacji.

Co dalej?

W następnych latach planowana jest kontynuacja, jak i rozwój inicjatyw związanych z tematem sustainability. Do 2030 roku, marka zobowiązała się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o połowę na każdym sprzedanym kubku kawy, natomiast do 2040 roku planowane jest osiągnięcie neutralności węglowej. W bliższej perspektywie, sieć kawiarni Costa Coffee jeszcze w tym roku planuje uruchomienie kolejnych rozwiązań, które pozwolą jej na tworzenie pysznej kawy w zgodzie z naszą planetą, a w terminie 04-10.04.2022 planowany jest tydzień wege. Podczas tych przepysznych dni goście kawiarni będą mogli cieszyć się szeregiem promocji na roślinne produkty oferowane w menu.

[1] Norstat, Postrzeganie sustainability w Polsce, Lipiec 2021

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 05.04.2022
Aktualizacja: 05.04.2022