Cyrkowe motywy w nowym ibis Styles

Udostępnij artykuł
27 marca odbyło się uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę hotelu ibis Styles w Szczecinie. W wydarzeniu wzięli udział: prezydent Miasta Szczecin – Piotr Krzystek, przedstawiciele inwestora – Grupy Orbis oraz wykonawcy – firmy Mota-Engil. Marka słynąca z wyjątkowych wnętrz o niepowtarzalnym charakterze tym razem zaproponuje gościom design oparty na motywach cyrkowych. Za koncepcję tematu przewodniego i projekt wnętrz odpowiada pracownia Detal z Trójmiasta.

Grupa Orbis, zgodnie z przyjętą strategią, rozwija sieć hoteli w Polsce i Europie Wschodniej poprzez umowy zarządzania i franczyzy oraz własne inwestycje w największych aglomeracjach realizowane we współpracy z lokalnymi partnerami. Jednym z takich przedsięwzięć jest budowa pierwszego w Szczecinie, a zarazem na Pomorzu Zachodnim, obiektu marki ibis Styles. Po hotelach Novotel, ibis i ibis budget będzie on czwartym adresem Grupy w mieście. W hotelu znajdzie się 161 pokoi, ekskluzywna restauracja Winestone oraz WineBar. Do dyspozycji gości będą także sale konferencyjne, strefa fitness i parking podziemny. Prace budowlane przy ul. Panieńskiej 10 ruszyły z końcem stycznia 2019 roku, a mają się zakończyć w ostatnim kwartale 2020 roku. Wykonawcą części hotelowej i apartamentów jest Mota-Engil Central Europe. Projekt zlokalizowany jest w sercu Starego Miasta w Szczecinie, w sąsiedztwie Zamku Książąt Pomorskich, między ulicami Panieńska a Targ Rybny. Projektantem bryły hotelu jest Federacyjne Biuro Architektoniczne.

– Cieszę się, że ta część Starego Miasta się zmieni. Powstanie atrakcyjna przestrzeń, która niebawem wypełni się mieszkańcami oraz turystami. Goście hotelu ibis Styles, będą także gośćmi miasta Szczecin. Oferujemy im nowoczesną metropolię, która nie przytłacza. Miasto, w którym warto zatrzymać się na dłużej, poznać jego historię oraz najnowsze ikony takie jak choćby Filharmonia czy nadodrzańskie bulwary. Już dziś zapraszam – zaznacza Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

ŚWIAT HOTELI
LUTY-MARZEC 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Zgodnie z filozofią ekonomicznej i lifestylowej marki, goście w hotelach ibis Styles odnajdą poczucie wspólnoty, dobrego humoru i radosnej atmosfery.

– Każdy hotel ibis Styles ma swój unikalny temat przewodni, który nadaje charakter całemu obiektowi. Przejawia się on w niemal każdym elemencie wnętrz i buduje niezapomniane wrażenia z pobytu – wyjaśnia Ireneusz Węgłowski, wiceprezes zarządu Orbis. – Goście hotelu niewątpliwie docenią wyjątkowy wystrój wnętrz i znakomitą lokalizację obiektu.

Motywem hotelu ibis Styles Szczecin Stare Miasto będzie cyrk. We wspólnych przestrzeniach nie zabraknie cyrkowych inspiracji pojawiających się w charakterystycznych barwach – czerwieni, bieli czy złocie. Cyrk to także wszechobecna geometria: romby, trapezy, trójkąty i pasy będą integralną częścią mebli i innych elementów wyposażenia hotelu. Wspomnienia z wizyt w cyrku przywołają także fotografie i oznaczenia wybranych miejsc w przestrzeniach wspólnych w postaci dużych, rozświetlonych napisów. Nie zabraknie także dekoracji imitujących cyrkowe instrumenty muzyczne, takich jak trąbki czy perkusyjne talerze.

Nowa inwestycja Grupy Orbis w Szczecinie jest realizowana zgodnie z zieloną certyfikacją BREEAM – wielokryterialnym systemem oceny budynków pod względem ich oddziaływania na środowisko.

Hotel ibis Styles Szczecin Stare Miasto będzie spełniał wysokie wymagania postawione budynkom ekologicznym. Poprzez zastosowanie rozwiązań przyjaznych środowisku, jak np. systemu sterowania budynkiem BMS czy paneli fotowoltaicznych do produkcji energii elektrycznej, będzie możliwe ograniczenie zużycia energii i częściowe pokrycie zapotrzebowania na energię elektryczną w budynku ze źródeł odnawialnych. Ambicją Grupy Orbis i Accor są hotele przyjazne środowisku, pozostawiające jak najmniejszy „ślad węglowy”, stąd też przywiązujemy dużą uwagę do jakości całego przedsięwzięcia inwestycyjnego – tłumaczy Dariusz Gul, dyrektor ds. inwestycji w Grupie Orbis.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 27.03.2019
Aktualizacja: 27.03.2019