W sierpniu 2021 r. Britta Kutz została nową dyrektor generalną InterContinental Warszawa, a także objęła stanowisko regionalnej dyrektor generalnej dla hoteli IHG Hotels & Resorts w Polsce. W rozmowie z nami opowiedziała o celach, wyzwaniach, a także swojej roli jako kobiety.

Jak wspominasz swój pierwszy przyjazd do Warszawy i pierwsze spotkanie z zespołem hotelu?
Kiedy pierwszy raz przyleciałam do Polski, zatrzymałam się w Indigo Hotel Warsaw, przy znanej w mieście Palmie na Rondzie de Gaulle’a i muszę powiedzieć, że czułam się w nim bardzo dobrze. Tego dnia było 33 stopni, ciepło i przyjemnie, a ilość drzew i zieleni zrobiła na mnie szczególne wrażenie. Czułam się jak w Madrycie (śmiech). Moja koleżanka oprowadziła mnie po Warszawie, pokazał wszystkie zabytki, parki, najpiękniejsze miejsca. Zrobiłyśmy wtedy wiele kilometrów pieszo, a ja zobaczyłam, że jest to bardzo ciekawe miasto.
Moje pierwsze spotkanie z zespołem obyło się online, choć już wtedy wiedziałam, że jest to bardzo dobrze zorganizowana i przyjazna załoga. Wszyscy byli uśmiechnięci i radośni. Zrobili na mnie bardzo dobre pierwsze wrażenie. Mam nadzieję, że ja na nich również (śmiech).
Pierwsze zadania nowej dyrektor
InterContinental Warszawa
Jakie były Twoje pierwsze zadania i cele po objęciu stanowiska dyrektor hotelu InterContinental Warszawa?
Bardzo ważne było dla mnie, aby na początku – zanim podejmę jakiekolwiek decyzję – dobrze poznać miejsce, tzn. hotel, miasto, ludzi. Chciałam przede wszystkim ze wszystkim porozmawiać, wysłuchać co mają do powiedzenia na temat hotelu oraz swoich
obowiązków. Obserwowałam pracę zespołu, ich zachowania, wyzwania, z którymi na co dzień się mierzą. To, co było także dla mnie istotne to odwiedzenie innych hoteli – zarówno tych należących do sieci IHG, jak i tych konkurencyjnych. Chciałam zobaczyć, jak funkcjonują, jaki jest ich poziom usług, aby móc odnieść to do tego, co mamy i oferujemy w InterContinental Warszawa.
Jakie jeszcze działania są dla Ciebie ważne? Co chciałabyś osiągnąć w kontekście swojego stanowiska?
Obecnie najważniejsze jest dla nas – i chyba dotyczy to także innych obiektów – wyjście z pandemii. Musimy starać się odnaleźć w nowej rzeczywistości, która jest inna, bardziej nieprzewidywalna niż dotychczas. Aktualnie mamy nieco mniejszy zespół. Rynek również się zmienił, dlatego też nasze działania skupiają się głównie na obecnej sytuacji i najbliższej przyszłości oraz znalezieniu sposobu na najlepsze funkcjonowanie w tych okolicznościach.
W naszej wewnętrznej działalności, wróciliśmy do spotkań pracowników, które kiedyś regularnie odbywaliśmy. Ponownie mamy także weekendowe dyżury naszych menadżerów, które kiedyś były normą. Poza tym skupiam się na rozwoju zespołu, szukam nowych talentów do drużyny. Będziemy także kontynuować działania mające na celu doskonalenie i rozwój naszych pracowników i usług.
Strategia InterContinental Warszawa
Jaka jest strategia hotelu?
Podstawowym założeniem jest oczywiście maksymalizacja zysku poprzez różnego rodzaju działania. Przede wszystkim chcemy też utrzymać na odpowiednim poziomie cenę za pokój. Aktualnie mierzymy się z inflacją, wszystkie koszty idą w górę – zatrudnienia, energii, i uważam, że ceny w hotelach również powinny się zwiększyć. Dlatego też priorytetem dla mnie jest…Pełną treść wywiadu publikujemy w aktualnym wydaniu ŚWIAT HOTELI – czasopismo hotelarzy. Prosimy kliknąć, aby się zapoznać.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.