Dyrektorzy Sun & Snow o strategii i planach

Udostępnij artykuł
Sun & Snow jest największym w Polsce operatorem zarządzającym wynajmem apartamentów w miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach. Spółka wprowadziła również na rynek nową jakość pod marką Sun & Snow Resorts, realizując apartamenty skierowane zarówno do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Za sprzedaż i marketing apartamentów inwestycyjnych odpowiada Wojciech Konferowicz, a sprzedaż i marketing wynajmu apartamentów Michał Kolankiewicz. W rozmowie z nami opowiedzieli o planach rozwoju spółki oraz związanymi z tym działaniami.

W tym roku spółka obchodzi 10-lecie powstania. Jaką, po tym czasie, posiada pozycję na rynku?
MK: Jesteśmy liderem na rynku wynajmu apartamentów. Z bazą już blisko 1,7 tys. apartamentów w 30 najbardziej popularnych turystycznie miejscowościach. Sun & Snow jest największą tego typu firmą w Polsce.

Jakie są plany rozwoju na kolejne lata?
MK: Plany rozwoju są dalekosiężne, począwszy od systema­tycznego zwiększania wolumenu apartamentów w najlepszych lokalizacjach w Polsce, a kończąc na budowie licznych inwesty­cji deweloperskich pod marką Sun & Snow Resorts np. w Białce Tatrzańskiej, Kołobrzegu, Szklarskiej Porębie, Jastrzębiej Górze i już wkrótce w Karwicy na Mazurach, Ustroniu Morskim oraz wielu innych najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. Dodatkowo otwarcie w czerwcu tego roku pierwszego biura w Niemczech w Bansin jest początkowym krokiem intensyfikacji działań sprzedażowo-marketingowych na rynkach zagranicznych.

Jaki jest aktualnie główny cel spółki Sun & Snow?
MK: Ugruntowanie pozycji lidera na rynku polskim, realizacja nowych inwestycji deweloperskich oraz szerokie zaistnienie na rynkach zagranicznych, przy jednoczesnym utrzymaniu wyso­kiego poziomu obsługi bieżących klientów.

W jaki sposób spółka będzie w przyszłości umacniać swoją pozycję na rynku wynajmu apartamentów oraz hotelowym?
MK: Poprzez stałe zwiększanie w portfolio liczby apartamentów pozyskanych z rynku i sukcesywne wprowadzanie do sieci re­alizowanych przez spółkę apartamentów w ramach resortów. Chcemy wykorzystać możliwości jakie daje nasza działalność. Klienci, którzy wynajmują i wypoczywają w zarządzanych przez nas apartamentach mogą przekonać się o jakości świadczo­nych przez Sun & Snow usług i w przyszłości zadecydować np. o zakupie lokalu pod kątem inwestycyjnym. Po zakupie mogą przekazać lokal naszej firmie w zarządzanie i zarabiać na jego wynajmie. Mamy liczną grupę stałych klientów, którzy zaczynali od wynajmu apartamentu, a teraz są właścicielami jednego lub kilku, w różnych lokalizacjach.

Na jakim etapie są realizacje kompleksów hotelowych, o których wspomniał Michał?
WK: Budowa Sun & Snow Residence – Jastrzębia Góra jest już zakończona. Całoroczny obiekt wypoczynkowy położony jest przy ulicy Kuracyjnej, zaledwie 9 minut pieszo od plaży. Obej­muje dwa budynki apartamentowe i oferuje 60 lokali o zróżni­cowanym metrażu od 33 mkw. aż do 134 mkw. Każdy budynek składa się z dwóch pięter. Apartamenty zlokalizowane na ostat­niej kondygnacji posiadają antresole oraz tarasy z widokiem na morze. Lokale na parterze mają dostęp do ogródków oraz zielo­nego patio. Teren jest ogrodzony, co podnosi komfort i bezpie­czeństwo wypoczynku gości. Na terenie znajdować się będzie także basen z rozsuwanym szklanym dachem, dla dzieci przygo­towano również plac zabaw.
Inwestycja w Kołobrzegu zmierza już ku końcowi i planujemy ją zrealizować do końca bieżącego roku. Zaprojektowaliśmy dwa budynki apartamentowe ze strefę relaksu z basenem i eksklu­zywną przestrzeń gastronomiczną z wyjątkowym tarasem wi­dokowym.
Aparthotel w Białce Tatrzańskiej przekazywać będziemy w drugim kwartale 2019. Inwestycja składa się z kilku willi pod­halańskich z apartamentami jedno-, dwu i trzypokojowymi oraz budynku aparthotelowego z apartamentami jedno- i dwupoko­jowymi. Na terenie inwestycji znajdują się: restauracja, bar, ka­wiarnia, pokoje zabaw dla dzieci i młodzieży, sale konferencyj­no-bankietowe, sauna, pokój masażu, narciarnie, stanowisko na ognisko i grilla oraz siłownia napowietrzna.

Zapowiadane są także inwestycje hotelowe w Ustroniu i na Mazurach. Kiedy rozpoczną się prace? Jaką infrastrukturę zaoferują i kiedy zostaną otwarte?
WK: Jesteśmy w trakcie uzyskiwania pozwoleń na budowę oraz wyboru generalnych wykonawców. Myślimy, że w ciągu naj­bliższych miesięcy wszystko będzie jasne i będziemy mogli już…

Cały wywiad publikujemy w:
ŚWIAT HOTELI
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO HOTELARZY
> link do aktualnego numeru <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 06.08.2018
Aktualizacja: 06.08.2018