Elżbieta Lendo o branży i działaniach Harmony Polish Hotels

[SPECJALNIE DLA NAS] Obecny kryzys pokazał, jak ważną sprawą jest posiadanie przez branżę silnej reprezentacji, która może pozytywnie lobbować za ochroną żywotnych interesów hotelarzy – powiedziała w rozmowie ze Światem Hoteli Elżbieta Lendo, prezes zarządu Lendo Hotels Group, prezes Harmony Polish Hotels.
Jak możesz podsumować czas od ogłoszenia w Polsce pandemii?

Cytują sienkiewiczowskiego klasyka, rok 2020 był to dziwny rok. Rok, który można podzielić na kilka różnych etapów, charakteryzujących się odmiennym dynamizmem i dramatyzmem. Sam początek epidemii to wielka zmiana i olbrzymie zaskoczenie chyba dla większości branż. Sparaliżowany ruch lotniczy, ewakuacja obywateli z zagranicy, przymusowe zamknięcie w domach milionów ludzi, maseczki, a także wszechobecna chemia do dezynfekcji. Świat i gospodarka zupełnie nie były przygotowane na tak dramatyczne sceny. Doskonale pamiętam, jaki był problem z zakupem podstawowych materiałów bioasekuracyjnych, jak brakowało chemii i wiedzy na temat zagrożenia. Wraz z początkiem wiosny bardziej oswoiliśmy się z sytuacją. Łańcuchy dostaw zostały wznowione. Wypracowaliśmy podstawowe protokoły postępowania w przypadku styczności z patogenem i powoli zaczęliśmy przyzwyczajać się do nowej, skomplikowanej rzeczywistości. Wakacje to czas, w którym sytuacja zaczęła się powoli normować, do naszych hoteli wróciło życie. Świadomi zagrożeń wdrożyliśmy jako organizacja specjalne procedury – Kodeks Dobrych Praktyk Harmony Polish Hotels i w pełnym reżimie obsługiwaliśmy naszych gości.

Wakacje można podsumować jako moment oddechu. Kwartał jesienny i zima 2021, no i trzecia fala, a z nią jeszcze większe problemy. Najpierw wyłączenie możliwości organizacji eventów i konferencji, potem redukcja możliwości wynajmu do 50 proc. pokoi i ponowne pełne zamknięcie, które w praktyce trwa do dziś. Bez wątpienia był to najtrudniejszy rok dla całej, naszej branży. Jako jedyny sektor byliśmy praktycznie cały czas zamknięci, a mimo tego zwyciężyła nasza determinacja.

Dziś można powiedzieć, że każdy hotelarz to swoisty bohater. To człowiek determinacji, który musiał przejść wiele dla utrzymania miejsc pracy, hotelu, restauracji po prostu organizacji. Obecnie, kiedy już widać światełko w tunelu, możemy śmiało sobie pogratulować. Przetrwaliśmy ten kryzys i jesteśmy głodni sukcesów. Wierzę, że odbicie w hotelarstwie jest już na horyzoncie, a tegoroczne wakacje mają szansę być rekordowe pod względem odwiedzających gości.

Jak wygląda obecna sytuacja w Harmony Polish Hotels – Polskie Hotele Niezależne?

Jest unormowana z lekkim wskazaniem na pozytywne oczekiwanie przyszłości. Wszyscy nasi członkowie przetrwali największy kryzys w historii branży i pełni nadziei wchodzimy w nowy sezon wypoczynkowy i wakacyjny. Nasze hotele mają zupełnie nowe, ciekawe propozycje pakietów wypoczynkowych. Zreformowaliśmy kilka obszarów dotyczących członkostwa w organizacji, przeszliśmy częściowy rebranding z naciskiem na podkreślenie polskiej tradycji naszych hoteli i pełni energii wchodzimy w postpandemiczną rzeczywistość. Pragnę podkreślić, że jako organizacja nie traciliśmy czasu.

ŚWIAT HOTELI – KWIECIEŃ 2020
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Jak interesy branży reprezentowała HPH w tym trudnym roku?

Obecny kryzys pokazał, jak ważną sprawą jest posiadanie przez branżę silnej reprezentacji, która może pozytywnie lobbować za ochroną żywotnych interesów hotelarzy. Cały Zarząd Harmony Polish Hotels – Polskie Hotele Niezależne odbył dziesiątki konstruktywnych spotkań i narad. Uczestniczył w rozmowach na najwyższym szczeblu, brał udział w pracach sztabów kryzysowych zarówno w regionie, jak i na szczeblu ogólnopolskim. Wszyscy poświęcali czas i dzielnie walczyli o przyszłość. To również dzięki determinacji naszych członków udało się stworzyć podwaliny pod dalszy rozwój naszej branży . Warto podkreślić, że mimo tak trudnej sytuacji, poświęciliśmy energię na rzecz konstruktywnej pracy z władzą ustawodawczą i wykonawczą, której efektem było wsparcie całego sektora hotelarstwa. Mamy jako organizacja, swój znaczący udział w ratowaniu polskiego hotelarstwa i to jest satysfakcja, którą mogą odczuwać wszyscy członkowie…

CAŁĄ ROZMOWĘ PUBLIKUJEMY
W OGÓLNODOSTĘPNYM WYDANIU ŚWIATA HOTELI – KWIECIEŃ 2021
>> KLIKNIJ, ABY DOKOŃCZYĆ LEKTURĘ <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.