Emanuele Dalnodar w VG Capital. Nam opowiedział o projektach i planach

Udostępnij artykuł
Z branżą hotelową związany jest od ponad 30 lat. Dziś wraz z zespołem ekspertów, w ramach VG Capital Emanuele Dalnodar nadzoruje dwa, nowe projekty. W rozmowie z redakcją Świata Hoteli opowiedział o założeniach inwestycji, mocnych stronach, a także o wyzwaniach, którym – mimo iż są niemałe – z wizją i bogatą praktyką stawia czoła.
Niedawno dołączył Pan do VG Capital – firmy prowadzącej m.in. projekty Hotel Saltic Resort & Spa w Grzybowie i Osada Morska Łeba. Jest Pan odpowiedzialny za uruchomienie tych obiektów. Co do tej pory zostało już przez Pana zrealizowane? Na jakim etapie są inwestycje?

Do firmy VG Capital miałem przyjemność dołączyć dwa miesiące temu, uzupełniając tym samym szeregi zespołu o ponad 30-letnie doświadczenie w branży hotelowej, w pracy zarówno dla międzynarodowych sieci hotelowych, jak i obiektów niezależnych. Od ponad 20 lat pracuję i mieszkam w Polsce, gdzie od podstaw współtworzyłem sukces sieci Starwood na lokalnym rynku, pracując dla marek Sheraton i The Westin, a także prowadziłem działalność doradczą dla przedsiębiorców inwestujących w branży hotelowej. Posiadaną wiedzę, doświadczenie oraz znajomość polskiego rynku hotelowego zamierzam teraz wykorzystać do realizacji założeń biznesowych spółki VG Capital. Przez ostatnie trzy lata zarządzałem hotelem Sheraton Sopot Resort & Spa, a obecnie odpowiadam za kompleksowe uruchomienie dwóch projektów, które także zlokalizowane są w pasie nadmorskim, więc specyfika tego rynku jest mi dobrze znana. Hotel Saltic Resort & Spa w Grzybowie k. Kołobrzegu ze 165 pokojami zostanie otwarty w III kwartale bieżącego roku. Skompletowaliśmy już zespół menadżerów wszystkich kluczowych działów i wkraczamy w proces przygotowania do otwarcia, zgodnie z wcześniej założonym planem etapowym.
Realizacja inwestycji Osada Morska w Łebie jest w fazie początkowej. Trwają prace nad finalizacją projektu, a gotowość inwestycji przewidziana jest na I kwartał 2021r.

Jakie jeszcze główne cele i zadania stoją przed Panem?

Obecnie moim nadrzędnym celem jest przygotowanie, wspólnie z zespołem hotelu Saltic Resort & Spa, na otwarcie drzwi i powitanie w nim pierwszych gości. Miałem dotąd okazję uczestniczyć w procesach uruchamiania kilku hoteli, a zatem wiem z doświadczenia, że jest to ekscytujący czas pełen wielozadaniowej i złożonej pracy. Moim zadaniem w procesie uruchomienia inwestycji jest ciągły mentoring ukierunkowany na partnerskie wsparcie zespołu we wszystkich działaniach operacyjnych, zmierzających do pomyślnego wprowadzenia obiektu na rynek. Pierwszych gości hotelu Saltic Resort & Spa planujemy powitać już w lecie tego roku, a zatem przed nami najbardziej intensywny czas. Stawiamy sobie ambitne cele, chcąc stać się wiodącym graczem na lokalnym rynku, poprzez dostarczanie wysokiej jakości usług w rozsądnych cenach. Mówiąc o jakości dotykamy kolejnego obszaru, za który odpowiadam, bowiem swoje doświadczenie wyniesione z pracy w pięciogwiazdkowych hotelach sieciowych, zamierzam wykorzystać w budowaniu zespołu profesjonalistów skupionego przede wszystkim na proaktywnej realizacji potrzeb gości i przyjaznej obsłudze, ale bez zadęcia i zbędnych sztywnych procedur.
Pełniąc rolę dyrektora zarządzającego w spółce, moim zadaniem jest także optymalizacja inwestycji od strony finansowej oraz przygotowanie i realizacja założeń budżetowych.

Jacy eksperci obecnie tworzą zespół VG Capital?

Ludzie o różnorodnej osobowości i zróżnicowanym doświadczeniu w branży hotelowej. To co nas łączy to pozytywne nastawienie i pasja do pracy w zawodzie hotelarza. To w moim przekonaniu najważniejsze atuty tego zespołu, bowiem ani pasji, ani nastawienia nie można się nauczyć, to trzeba po prostu mieć. Ci, którzy tych cech nie posiadają, nigdy nie będą w stanie odnieść sukcesu w hotelarstwie. Ponadto jesteśmy zespołem cross-pokoleniowym. Posiadamy w swoich szeregach reprezentantów pokolenia baby boomers, X oraz millenialsów, co w połączeniu tworzy ciekawy koktajl zaangażowania, optymizmu, ukierunkowania na rezultaty, wielozadaniowości i otwartości na nowe wyzwania. Dzięki temu jesteśmy zespołem kompletnym.
Dyrektorem hotelu Saltic Resort & Spa został Dariusz Bagiński, który dotychczas specjalizował się w działach gastronomii, za dział sprzedaży odpowiada Magdalena Gosek, a stanowisko szefa kuchni objął Artur Maćkowiak. Wszyscy troje bardzo dobrze znają nadmorski rynek hoteli resortowych, gdzie do tej pory zdobywali swoje doświadczenia zawodowe. Działem marketingu dowodzi z kolei Ewa Niewiarowska, która wnosi do zespołu zupełną świeżość, gdyż jako jedyna nie pracowała do tej pory w branży hotelowej.

Jakie są główne zalety i wyróżniki hotelu Saltic Resort & Spa i obiektu w Łebie na tle konkurencji?

Nadrzędną cechą i wartością obu obiektów jest przyjaźń ze środowiskiem, która przyświecała nam już od momentu projektowania inwestycji. Zamierzamy oszczędzać energię i wodę, segregować śmieci, używać ekologicznych kosmetyków i ograniczać do minimum zużycie plastiku.
Stawiamy na sport, stąd też obecność na terenie hotelu Saltic Resort & Spa dwóch basenów – otwartego z podgrzewaną wodą oraz wewnętrznego wraz z jacuzzi i strefą saun. Dodatkowo na naszych gości czekać będą akademia rowerowa z wypożyczalnią i centrum treningowym, tor przeszkód boot camp oraz kilometry malowniczych tras do nordic walkingu czy joggingu. Nasze centrum spa gwarantować będzie nowy wymiar relaksu. W sześciu profesjonalnie wyposażonych gabinetach będziemy używać wyłącznie naturalnych, ekologicznych kosmetyków bazujących na ziołach, kwiatach, owocach i naturalnych olejach.
Obiekty cechować będzie także przyjazna, nieformalna atmosfera, lecz z nutą ekskluzywności. Chcemy stać się wiodącą eko marką hotelową, która wyznaczać będzie nowy standard na naszym rynku.

Czy w obszarze kuchni również stawiacie na oryginalność? Jaka będzie?

Wspólnie z szefem kuchni finalizujemy właśnie koncepcję kulinarną, ale już na pewno wiemy, że nasza restauracja inspirowana będzie naturą, a menu bazować będzie na regionalnych, nieprzetworzonych produktach od lokalnych dostawców. Sami będziemy wypiekać chleb, wędzić ryby i mięso, robić przetwory i sezonować wołowinę. Nasze sezonowe, krótkie menu będzie odzwierciedlało ideę Slow Food.

Czym szczególnie zachęcacie inwestorów? Jakie są założenia modelu biznesowego i współpracy z partnerami? Co jest dla nich głównym gwarantem?

Rynek condohoteli w Polsce ciągle zyskuje na popularności, bowiem oferuje inwestorom m.in. atrakcyjne stopy zwrotu. Zaletą…

Rozmawiała Karolina Stępniak

Cały wywiad publikujemy w:

ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 10.06.2019
Aktualizacja: 12.06.2019