EMC Instytut Medyczny chce kupić dwa uzdrowiska

Udostępnij artykuł

– Po analizie uznaliśmy, że nie będziemy składać wiążących ofert na Uzdrowiska Kłodzkie oraz Uzdrowiska Świeradów-Czerniawa. Oprócz oferty na Uzdrowisko Cieplice złożymy ofertę na Uzdrowisko Szczawno-Jedlina – powiedział prezes. Wcześniej Ministerstwo Skarbu Państwa dopuściło EMC do due diligence czterech uzdrowisk. Prezes zapowiadał w kwietniu br., że liczy na zakup od Skarbu Państwa przynajmniej jednego z nich. Potencjalną akwizycję spółka chce sfinansować długiem lub emisją akcji.

Obecnie w ramach grupy EMC funkcjonuje obecnie 8 szpitali. Do grupy należą też przychodnie przyszpitalne, zespół przychodni Lubmed w Lubinie, a także przychodnie w Dublinie i Waterford w Irlandii.

Uzdrowisko Cieplice dysponuje 424 miejscami noclegowymi dla dorosłych. Specjalistyczny Szpital dla dzieci Małgosia dysponuje 118 miejscami, bazą gastronomiczną oraz Zakładem Przyrodoleczniczym. Strategia Uzdrowiska w Cieplicach zakłada podniesienie standardu świadczonych usług poprzez znaczące inwestycje, między innymi budowę basenu termalnego. Równolegle poszerzana będzie paleta produktów (nowoczesna rehabilitacja lecznicza, spa uzdrowiskowe, odnowa biologiczna) oraz prowadzone będą działania zmieniające struktury sprzedaży (docelowo 50 proc. usług ma być oferowanych w oparciu o reguły komercyjne). Przychody spółki w 2008 roku wyniosły 13,37 mln zł.

Uzdrowisko dysponuje ponad 900 miejscami noclegowymi w dziesięciu obiektach w Szczawnie i Jedlinie. Kompleks specjalizuje się w leczeniu chorób układu oddechowego, pokarmowego, moczowego oraz narządów ruchu.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 21.05.2010
Aktualizacja: 21.05.2010