Gheorghe Marian Cristescu o inwestycjach, sytuacji na rynku i strategii

[SPECJALNIE DLA NAS] Po trudnym dla wszystkich hotelarzy okresie pandemii, którego silnie skutki odczuła cała nasza branża, staramy się wrócić do normalności. Rok 2020 wymagał od nas dużej mobilizacji, aby zminimalizować starty, zabezpieczając jednocześnie miejsca pracy dla naszych pracowników, co w dużej mierze udało nam się osiągnąć – mówi w komentarzu do naszego specjalnego wydania „Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2021” Gheorghe Marian Cristescu, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego.

Tak jak nieraz wspominałem – to nie mury stanowią prawdziwą wartość firmy, tylko jej pracownicy. Skoro przez tyle lat udało się zbudować taki świetny zespół fachowców, to chcemy nadal z nimi rozwijać naszą firmę. To, co pozostało niezmienne, to plany inwestycyjne spółki, które zostały zintensyfikowane, a prace idą pełną parą.

Nasza aktywność podczas kryzysu koncentrowała się na różnych płaszczyznach. Oprócz tego, że dużo uwagi skupiliśmy na działaniach społecznych w walce ze skutkami pandemii, to również cały czas prowadziliśmy intensywne prace na polu inwestycyjnym, aby wzmocnić pozycję naszej firmy na rynku hotelowym. Na początku 2021 roku nabyliśmy warszawski hotel Regent. Informowaliśmy także o rozpoczęciu gruntowej modernizacji ośrodka wypoczynkowego „Zagroń” w Szczyrku oraz zakończonych remontach w Hotelach Kopernik w Toruniu i Olsztynie. Nowej odsłonie Cassubii na Helu oraz ostatnio zakończonej modernizacji pokoi w dawnej Melodii, które stały się częścią hotelu Best Western w Juracie. Komunikowaliśmy również, że jako pierwsi w Polsce, wprowadzimy ekskluzywny hotel marki voco należącej do sieci InterContinental (IHG) dla Hotelu Katowice oraz hotel Aiden by Best Western dla Hotelu Reymont w Łodzi. Ponadto, w czerwcu tego roku uruchomiliśmy nowy serwis internetowy www.wPolsceNajlepiej.pl, który jest pierwszą stroną rezerwacyjną holdingu prezentującą zbiorczo ofertę wszystkich naszych 27 hoteli i obiektów na terenie całego kraju.

Zapewne pozytywne jest to, że w tym trudnym czasie mogliśmy skorzystać z różnego rodzaju pomocy, która była przyznawana dla przedsiębiorców działających na rynku hotelarskim. A dzięki temu, że mamy zespół złożony z profesjonalistów i fachowców branży hotelarskiej, którzy potrafią dobrze ze sobą współpracować, mogliśmy szybciej się przegrupować i kontynuować działalność nawet w tak niespodziewanych i trudnych warunkach. Mieliśmy możliwość i wykorzystaliśmy szansę z tarczy antykryzysowej oraz finansowej PFR, dzięki czemu byliśmy w stanie wybronić miejsca pracy i funkcjonowanie wszystkich naszych obiektów. Tym bardziej, że pandemia pokazała, że jest to również niezwykle trudny czas dla pracodawców. Wielu pracowników, którzy nie łączą swojej przyszłości z branżą HoReCa odchodzi z hotelarstwa, ponieważ presja płacowa ma cały czas duży wpływ na podejmowanie decyzji o wyborze sektora zarobkowego.

CAŁY KOMENTARZ PUBLIKUJEMY
W OGÓLNODOSTĘPNYM SPECJALNYM WYDANIU
RYNEK HOTELARSKI W POLSCE – RAPORT 2021
>> KLIKNIJ, ABY DOKOŃCZYĆ LEKTURĘ <<

Jeśli chodzi o wyniki finansowe 2021 r., to z perspektywy pierwszego półrocza mogę stwierdzić, że cały czas nadganiamy 2020 r., gdzie pierwszy kwartał był dla nas i dla większości hoteli w Polsce znakomity. Od momentu otwarcia hoteli – pomimo nadal obowiązujących obostrzeń – nasze obiekty nadrabiają stracony czas i liczymy na to, że jesteśmy w stanie uzyskać tego lata lepsze wyniki niż w zeszłym roku. Okres wakacyjny jest bardzo ważny dla całej naszej grupy PHH. I pomimo, że przychody są niższe niż w zeszłym roku, chcemy nadgonić ten rok na małym plusie. Biorąc także pod uwagę funkcjonowanie bonu turystycznego, który odgrywa ważną rolę w podejmowaniu decyzji polskich rodzin o wyjazdach wypoczynkowych, liczę że tegoroczny sezon wakacyjny zakończy się pozytywnym wynikiem dla całej branży turystycznej, w tym także dla sektora hotelarskiego.

Już po pierwszych tygodniach wakacji zauważyliśmy lepszą dynamikę rezerwacji niż w tym samym okresie zeszłego roku, a patrząc na nasze prognozy widzimy, że ten sezon będzie o wiele lepszy niż poprzedni. Nasze hotele wypoczynkowe osiągają kolejne rekordy, choć hotele miejskie działają tylko na ok. 40 proc. obłożenia, co z jednej strony wynika z trwających wakacji, a z drugiej strony z braków na rynku segmentów turystyki zagranicznej, która jeszcze przed pojawieniem się pandemii rozwijała się również w miastach. Natomiast jeśli chodzi o hotele przylotniskowe to we wszystkich miastach, gdzie mamy takie obiekty, odnotowujemy dobre wyniki, które są powyżej rynku lokalnego, a w Warszawie nasze hotele przy lotnisku działają na najwyższych obrotach.

Poza tą sferą operacyjną bardzo ważny jest dla nas element inwestycyjny i prowadzenie…

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.