Historia i kultura Podhala w nowym ibis Styles

Udostępnij artykuł
Oprócz 106 pokoi w ibis Styles Nowy Targ znajdzie się restauracja, bar, strefa wellness z basenem i jacuzzi oraz ponad 400 mkw. powierzchni konferencyjno-bankietowej. Aktualnie prowadzone są prace instalacyjne i wykończeniowe pokoi oraz łazienek, których tematem przewodnim będzie górski szlak, gdyż to właśnie na Podhalu istnieje najstarszy znakowany szlak turystyczny.  Otwarcie nastąpi w połowie tego roku.

— Nie wszyscy wiedzą, że polską metodykę znakowania szlaków górskich uznano za modelową i zaakceptowano w innych krajach europejskich. To dzięki współpracy z Europejskim Związkiem Wędrownictwa, obecny system międzynarodowych szlaków pieszych w górach wykorzystał przede wszystkim nasze PTTK-owskie doświadczenia i bazę merytoryczną oraz techniczną. Historia i kultura Podhala są niezwykle ciekawe i inspirujące. Stąd też powstała koncepcja, aby górskie szlaki były tematem przewodnim wnętrz hotelu — wyjaśnia Michał Rubiś, dyrektor hotelu ibis Styles Nowy Targ.

XIX-wieczne znakowanie szlaków na Podhalu służyło przede wszystkim ochronie przyrody, a w Beskidzie Żywieckim pełniło rolę poznawczą. W ślad za głównym motywem przewodnim wnętrz hotelu, w przestrzeni wspólnej oraz w pokojach znajdą się nie tylko kolory czy elementy folklorystyczne charakterystyczne dla Podhala, ale i inspirujące hasła oraz maksymy związane z tematyką górską. Ponadto, wnętrza zostaną wykończone materiałami charakterystycznymi dla regionu jak np. drewno. Właściciel ibis Styles Nowy Targ korzysta z umowy doradztwa hotelowego oferowanej przez Grupę Orbis. Dzięki wsparciu ekspertów, inwestorzy mogą budować hotele w sposób pozwalający uzyskać najlepsze rezultaty ekonomiczne przy zachowaniu odpowiednich standardów, wysokiej jakości produktu, sprawdzonych dostawców i gwarancji zadowolenia przyszłych gości hotelowych.

– Rozpoczynając współpracę z międzynarodową siecią ibis Styles, inwestor decyduje się spełnić wymagania między innymi w zakresie bezpieczeństwa i jakości. Bez wsparcia ekspertów z naszej strony, zrealizowanie tych oczekiwań może się okazać czasochłonne i kosztowne. Budowa hotelu to skomplikowany proces. Na każdym etapie mogą pojawić się problemy i błędy, które będą generować dodatkowe koszty zarówno na etapie powstawania hotelu, jak i podczas jego funkcjonowania. Nasz partner strategiczny Accor posiada cenne doświadczenie w branży hotelarskiej, portfolio z setkami hoteli, resortów wypoczynkowych na całym świecie oraz wielu ekspertów. Tym wszystkim dzielimy się z inwestorami i właścicielami hoteli – wyjaśnia Aleksandra Wójcik z Grupy Orbis i Accor.

Hotel położony jest w centrum regionu Podhala i jest idealnym miejscem wypadowym na wyprawy w Tatry, Pieniny czy wędrówki piesze w Gorce. Zaletą obiektu jest lokalizacja. Hotel znajduje się jedynie 2 minuty spaceru do stacji PKP, gdzie co godzinę odjeżdża pociąg do Zakopanego, którego przejazd trwa do 20 minut.

– Unikamy tym samym podroży samochodem, która na trasie Nowy Targ – Zakopane trwa czasami ponad godzinę – dodaje Michał Rubiś.  – Hotel będzie atrakcyjnym miejscem dla organizatorów konferencji, spotkań czy wyjazdów typu „incentives”. W obiekcie znajdą się dwie sale konferencyjne z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi: mała sala dla ok. 15 osób oraz duża sala (z możliwością podziału) o pow. 500 mkw., która może pomieścić w układzie teatralnym do 400 osób.

Zaletą obiektu będzie również strefa wellness z czterema rodzajami saun oraz basenem rekreacyjnym, który będzie dostępny dla gości z zewnątrz. Ibis Styles Nowy Targ uruchomił już rekrutację personelu – poszukiwane są osoby do obsługi recepcji, pracownicy kuchni, restauracji, działu sprzedaży i marketingu, dział techniczny, pokojowe oraz obsługa strefy wellness.

Nowy Targ jest malowniczo położony u podnóża Gorców pomiędzy Białym a Czarnym Dunajcem. Z tego miejsca wyrusza słynny spływ kajakowy. Położenie Nowego Targu sprawia, że jest miastem o bogatych walorach turystycznych. W niewielkiej odległości od miasta znajduje się Jezioro Czorsztyńskie, masyw Babiej Góry i Tatry, a w okolicy 4 parki narodowe.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 11.03.2019
Aktualizacja: 11.03.2019