Holiday Inn w Gdańsku uroczyście otwarty

Udostępnij artykuł

Holiday Inn Gdańsk City Centre, prestiżowy projekt UBM Development, został oficjalnie otwarty 26 czerwca. UBM świętował wraz z operatorem hotelu IHG, z nowym właścicielem Union Investment oraz zaproszonymi gośćmi. Wśród nich była prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz oraz prezydent Lech Wałęsa. Nasza redakcja miała również zaszczyt uczestniczyć w uroczystości.

„LET IT FLOW“ – pod tym hasłem hotel otworzył w środę swoje drzwi dla gości. Po symbolicznym przekazaniu kluczy do hotelu przez Thomasa G. Winklera, CEO firmy UBM Development Magdalenie Sulidze, dyrektor generalnej, zaoferowano gościom wyjątkowy program z licznymi występami na żywo, między innymi w unikatowym Skybarze z widokiem na miasto.

Holiday Inn Gdańsk City Centre zrealizowany został w ciągu zaledwie dwuletniego okresu budowy, w centrum Gdańska na historycznej Wyspie Spichrzów. Urzeka swoją niepowtarzalną architekturą, łącząc nowoczesność z historią.

– Holiday Inn Gdańsk jest już 53. hotelem wybudowanym przez UBM, co potwierdza naszą pozycję wiodącego dewelopera hoteli w Europie – podsumowuje Thomas G. Winkler.

Własny dział projektowania wnętrz UBM odpowiedzialny był przy tym projekcie również za cały interior design. Motto „Flow“ to hasło przewodnie całego obiektu: od wyboru materiałów i kolorystyki aż po aranżację oświetlenia, meble i kompletne wyposażenie. UBM będzie również dzierżawił hotel, zarządzany przez InterContinental Hotels Group (IHG) pod marką Holiday Inn.

ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Holiday Inn Gdańsk City Centre, obejmujący 240 pokoi oraz pięć sal konferencyjnych, już półtora roku przed ukończeniem został sprzedany w formie forward deal funduszowi Union Investment Real Estate.

Hotel składa się z trzech części: dwóch nowoczesnych siedmiopiętrowych budynków oraz trzeciego z zachowanymi elementami starego spichlerza, połączonych przeszklonym łącznikiem. Dzięki kombinacji nowoczesności i historii powstało tu jedyne w swoim rodzaju miejsce, które przyczyni się do ponownego ożywienia tej części miasta.

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl

Hotel wpasowuje się pod względem architektonicznym w historyczną Wyspę Spichrzów, stanowiąc jej integralną część. Hotelowe wnętrza zostały zaprojektowane w bardzo indywidualny sposób odzwierciedlając standardy marki.

– Pierwszego wrażenia nie da się zrobić drugi raz. To credo jest dla UBM Development niepodważalne – mówi Martin Löcker, COO UBM Development i uzupełnia: – Nie ma dwóch takich samych hoteli UBM. Każdy hotel oddaje atmosferę danego miasta i miejsca w którym się znajduje.

© Piotr Krajewski http://pkrajewski.pl
Silna marka Holiday Inn IHG

To już 16. hotel zaprojektowany wspólnie z IHG. Z biegiem lat UBM i IHG stworzyło silne partnerstwo w zakresie projektowania hoteli w całej Europie. Dobra komunikacja , zaangażowanie i zaufanie to filary owocnej współpracy. Karin Sheppard, Managing Director, IHG Europe, komentuje: – Cieszymy się bardzo, że możemy otworzyć Holiday Inn Gdańsk City Centre, będący nie tylko pierwszym hotelem IHG w Gdańsku, lecz także w całej północnej części kraju. Dzięki jedynemu w swoim rodzaju położeniu na terenie miasta, atrakcyjnej powierzchni konferencyjnej i świetnej restauracji, hotel ten
będzie miał duży wpływ na rosnącą gospodarkę w Gdańsku. Będzie on oferował prawdziwe „hospitality” zarówno gościom biznesowym jak i turystycznym.

Mocny popyt inwestorów na projekty hoteli UBM

Obiekty hotelowe to segment nieruchomości oferujący wysokie stopy zwrotu, na które jest coraz większe zapotrzebowanie ze strony inwestorów. Dlatego też projekt ten został sprzedany już półtora roku przed ukończeniem. Hotel zostanie przekazany w trzecim kwartale roku 2019 nowemu właścicielowi Union Investment Real Estate, wieloletniemu klientowi firmy UBM Development, który w swoim portfolio ma już liczne hotele zaprojektowane i zrealizowane przez UBM.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RH2019banner.png

– Pierwszorzędne położenie hotelu na północnym cyplu Wyspy Spichrzów, (cieszącej się dużym zainteresowanie opinii publicznej), marka IHG o dużej międzynarodowej popularności oraz hotel Holiday Inn Gdańsk City ze swoją doskonałą jakością budowlaną idealnie wkomponowuje się w nasze mocno zdywersyfikowane portfolio hoteli – mówi Volker Noack, członek zarządu Union Investment Real Estate GmbH. – Współpraca z UBM po raz kolejny była pełna zaufania i przyniosła pożądany efekt.
Cieszymy się na długotrwałą kontynuację owocnej kooperacji w rozpoczynającej się teraz fazie zarządzania.

Otaczająca Wyspę Spichrzów woda ma inspirować wszystkie aspekty duszy i ciała. Koncepcja architektoniczna została przygotowana przez biuro architektoniczne RKW Architektur+. – Spokojne, przestronne, o doskonałej prostocie. Typowe cechy starych spichlerzy interpretujemy w nowy sposób i po prostu odwracamy ich zwykle ostrokątną formę dachu – wcinając się w formie pionowej szczeliny w nowy blok – mówi architekt RKW Architektur + – Wojtek Grabianowski.

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz powiedziała: – Spektakularne obiekty wybudowane w ostatnich latach przyczyniły się nie tylko do zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej Gdańska, ale też stały się jego rozpoznawalnymi wizytówkami. Powstanie obiektów takich jak Europejskie Centrum Solidarności, Teatr Szekspirowski, Ergo Arena czy jedyny „bursztynowy” stadion na świecie sprawiło, że coraz więcej osób wybiera Gdańsk jako cel podróży biznesowej lub turystycznej.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 27.06.2019
Aktualizacja: 27.06.2019