Hotele Marriott: ekologiczna kampania

Udostępnij artykuł

To jedno z największych tego typu przedsięwzięć w branży hotelarskiej, którego podstawą jest intensywna strategia ochrony środowiska poprzez szereg działań proekologicznych. Jednym z nich jest oferowanie klientom i organizatorom konferencji pakietów Green Events.

Hotele sieci Marriott na terenie Stanów Zjednoczonych wprowadziły "Zielone Spotkania" jako pierwsze i odebrano je na tyle pozytywnie, że postanowiono rozszerzyć akcję na cały świat, zaczynając od Europy. Courtyard by Marriott Warsaw Airport przyłączył sie do tej globalnej inicjatywy i dokonał wielu zmian, by konferencja w hotelu była zielona.

O tym, czy będzie zielona decyduje sam organizator, mając do wyboru opcję tradycyjną lub ekologiczną. W ramach pakietu Green Events Courtyard by Marriott Warsaw Airport proponuje między innymi zdrowe owocowo-mleczne przerwy kawowe zamiast ciastek; menu dla wegetarian (opcjonalnie) przygotowane z lokalnych/sezonowych produktów; podawanie napojów w szklanych naczyniach; używanie flipchartów jedynie z ekologicznym papierem FSC (Forest Stewardship Council, certyfikat zrównoważonej gospodarki leśnej) lub zastąpienie ich białymi tablicami; używanie biodegradalnych długopisów, a także sortowanie śmieci na terenie bankietowym. Zadaniem Green Events jest propagowanie proekologicznych zachowań, dlatego hotel zachęca uczestników konferencji do korzystania z komunikacji miejskiej, a samochodom hybrydowym zapewnia bezpłatny parking.

Kierując się społeczną odpowiedzialnością, hotel chroni środowisko także na co dzień, poprzez ograniczenie codziennej wymiany pościeli i ręczników gościom, pozostającym w hotelu dłużej niż jedną dobę (hotel zostawia tę decyzję gościom); zainstalowanie w pokojach hotelowych wodooszczędnych pryszniców i toalet; wprowadzenie programu oszczędzania energii w wolnych pokojach hotelowych, pomieszczeniach służbowych i korytarzach; używanie biodegradalnych środków chemicznych; ograniczanie produkcji śmieci i ich segregacja w biurach i na zapleczu; wymianę tradycyjnych żarówek na energooszczędne; odzyskiwanie surowców wtórnych, itp.

Courtyard by Marriott Warsaw Airport jest hotelem czterogwiazdkowym, położonym bezpośrednio przy Porcie Lotniczym im. F. Chopina w Warszawie, naprzeciwko hali odlotów. Obiekt posaida 236 klimatyzowanych pokoi, każdy wyposażony w linię telefoniczną z pocztą głosową, szybkie łącze internetowe, sejf wielkości laptopa, TV-Sat i Pay-TV, mini bar i zestaw do parzenia kawy/herbaty. Hotel oferuje swoim gościom restaurację Brasserie, Lobby Bar, Cyber Cafe, klub rekreacyjny, całodobowy sklep samoobsługowy z kawiarenką internetową. Internet bezprzewodowy (WiFi) dostępny jest w lobby hotelu oraz w salach konferencyjnych. Hotel oddaje do dyspozycji firm 15 sal wielofunkcyjnych o łącznej powierzchni 950 mkw., w tym salę balową na 450 osób, oraz sale konferencyjne typu VIP boardroom z widokiem na płytę lotniska.

Courtyard by Marriott Warsaw Airport zarządzany jest przez polską firmę Port-Hotel Sp. z o.o., która jest jednocześnie właścicielem obiektu.

Opublikowano: 31.05.2010
Aktualizacja: 31.05.2010