Ibis Styles Kraków Centrum podsumowuje rok i działania proekologiczne

Udostępnij artykuł

Kreatywny design, motywy przewodnie i storytelling to główne filary dynamicznie rozwijającej się marki ibis Styles. Działające pod szyldem zielonego brandu hotele wyróżniają także działania przyjazne dla środowiska oraz otwartość na lokalną społeczność. Jednym z nich jest ibis Styles Kraków Centrum.

Ibis Styles Kraków Centrum

Moda na klimatyczną odpowiedzialność

Dzisiaj ekologia to nie tylko moda, ale zaangażowanie w lepsze jutro dla wszystkich, do czego zespół hotelu podchodzi na poważnie. Łącząc modę z ochroną środowiska, ibis Styles Kraków Centrum zorganizował „szafing”, czyli spotkanie, podczas którego uczestnicy wymieniali się między sobą używaną odzieżą. Ubrania zyskały nowe życie, zamiast trafić do kosza. Podobnie stało się z przeznaczonymi do wymiany hotelowymi kołdrami i pościelą, które zapewniły ciepłą zimę podopiecznym miejscowego schroniska dla zwierząt.

Hotel stale współpracuje z lokalnymi firmami na rzecz poprawy jakości powietrza w Krakowie poprzez dystrybucję sadzonek roślin. W ramach tej inicjatywy udało się posadzić ponad 100 ziół i warzyw, a przy okazji wymienić także gadżety z recyklingu. Filozofia zero waste towarzyszy zresztą pracownikom hotelu na co dzień – szef kuchni uwielbia dzielić się przepisami na oszczędne dania, takie jak pasztet z mięsa i warzywa z rosołuczy ciasto marchewkowe z wytłoczyn po produkcji soku. Hotel walczy z marnowaniem żywności również poprzez uczestnictwo w społeczności Too Good To Go – paczki niespodzianki od ibis Styles Kraków Centrum codziennie są dostępne w popularnej aplikacji dla mieszkańców.

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2024
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

rynek dostawców horeca - raport 2024

Eliminacja plastiku i mniejsze zużycie wody

W pokojach i częściach wspólnych krakowskiego hotelu goście nie znajdą plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku, które zostały całkowicie wyeliminowane. Są przecież lepsze alternatywy – szklanki w pokojach, butelki z wodą wielokrotnego użytku, biodegradowalne słomki. Co więcej, by zminimalizować ilość odpadów hotel wprowadził recykling i zrezygnował z jednorazowych buteleczek do mycia na rzecz dużych uzupełnianych pojemników.

W zieloną filozofię wpisują się też rozwiązania pozwalające zmniejszyć zużycie wody w hotelu, takie jak np. montaż perlatorów we wszystkich kranach oraz monitoring zużycia. Hotelowe łazienki wyposażone są w prysznice i toalety ze specjalną misą, co pozwala na zmniejszenie zużycia wody przez gości. Załoga ibis Styles Kraków Centrum została przeszkolona w zakresie oszczędzania wody i wykorzystuje zdobytą wiedzę w codziennej pracy – na przykład gromadzoną w hotelu deszczówkę zużywa do podlewania terenów zielonych przy hotelu.

Hotel zaprasza też gości do wspólnej edukacji w zakresie zrównoważonego stylu życia. Pracownicy zorganizowali na przykład warsztaty z samodzielnego wyrabiania naturalnych kosmetyków organicznych. W ich trakcie nauczyli się przygotowywać peelingi złuszczające z fusów po kawie czy płatków owsianych, a także mydła z użyciem naturalnych olejków, oliwy lub miodu, odkrywając tym sposobem przyjazne dla środowiska i wolne od chemikaliów alternatywy.

Działania proekologiczne wyróżniają ibis Styles Kraków Centrum na tle konkurencji, co jest jednym z naszych powodów do dumy. Jesteśmy świadomi wpływu naszej działalności na środowisko naturalne, dlatego podejmujemy liczne działania na rzecz bardziej odpowiedzialnego hotelarstwa. Już na etapie projektowania naszego obiektu wykorzystaliśmy innowacyjne rozwiązania, dzięki którym uzyskaliśmy najwyższą ocenę Platinum w wyśrubowanych kryteriach certyfikacji LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) dla zrównoważonego budownictwa. Nasze kolejne takie przedsięwzięcie to uzyskanie Green Key, międzynarodowego certyfikatu w zakresie odpowiedzialności za środowisko naturalne i zrównoważonego funkcjonowania obiektów w branży turystycznej. Już w tym roku kupujemy sto procent energii ze źródeł odnawialnychmówi Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, general manager w ibis Styles Kraków Centrum.

Dobry sąsiad to prawdziwy skarb

Działania dla środowiska powinny iść w parze z inicjatywami na rzecz budowania dobrych relacji z lokalną społecznością. ibis Styles Kraków Centrum realizuję tę misję na przykład poprzez wspieranie krakowskiego biznesu oferując gościom kawę wypalaną w Krakowie i produkty od okolicznych dostawców, dzięki czemu pobudza miejscową gospodarkę i zmniejsza ślad węglowy.

Co więcej, wspierając lokalną społeczność, hotel organizuje również inicjatywy dla mieszkańców, takie jak zajęcia językowe, warsztaty malarskie i degustacje, a latem – grill party i jogę na świeżym powietrzu. Wydarzenia te wzmacniają więzi dobrosąsiedzkie. W bieżącym roku ibis Styles Kraków Centrum kontynuuje swoje wysiłki w tym zakresie. Już w styczniu pracownicy hotelu wspierali działających w okolicy wolontariuszy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, częstując ich słodyczami i ciepłymi napojami.

Wszystkie te praktyki mają pozytywny wpływ na otaczający nas świat. Dzięki podejmowanym działaniom zyskujemy renomę miejsca przyjaznego środowisku i lokalnej społeczności, a jednocześnie przyczyniamy się do ochrony przyrody i poprawy jakości życia w okolicy, na czym bardzo nam zależy. Chcemy też dawać przykład innym hotelom, jak można w organiczny sposób zintegrować się z miejscemdodaje Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, general manager w ibis Styles Kraków Centrum.

Również takie inicjatywy sprawiają, że markę ibis Styles pokochali świadomi podróżnicy z Polski i całej Europy, którzy już wkrótce będą mogli cieszyć się zrównoważonym i odpowiedzialnym społecznie pobytem w nowych destynacjach. W Polsce funkcjonuje już 18 hoteli ibis Styles, marka cały czas dynamicznie rozwija się w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a do jej portfolio dołączył już pierwszy obiekt w Czechach, a w najbliższych miesiącach zasilą je także m.in. hotele w Rumunii i Mołdawii.

ibis Styles Kraków Centrum oferuje 259 pokoi, przestrzeń konferencyjną z boardroomem dostosowanym do szkoleń i spotkań biznesowych oraz koncept gastronomiczny Chill #53 Cafe & Bar.

Źródło: Accor

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 15.03.2024
Aktualizacja: 15.03.2024