illy

Udostępnij artykuł

Historia illycaffè sięga już niemal stu lat, a rozpoczęła się w roku 1933 r. gdy Francesco Illy założył firmę. Dzisiaj zarządza nią już trzecie pokolenie tej samej rodziny. Od samego początku illy odważnie wyznaczało kierunki rozwoju całej branży kawowej. Między innymi projektując pierwszy automatyczny ekspres lub wynajdując rewolucyjną metodę na konserwowanie pakowanej w puszki kawy.

To zresztą właśnie aksamitny smak stał się synonimem illy. Dzięki świetnie zbilansowanej mieszance arabik z różnych stron świata i wspomnianej wyżej, opantentowanej przez firmę już w 1934 r. metodzie konserwacji ziaren. Świeżo palone ziarna są poddawane działaniu sprężonego azotu (obojętnego w stosunku do kawy). Zapobiegając utlenianiu i dając zawsze ten sam, wyjątkowy zapach i smak. W latach 90-tych illy zapoczątkowało świetną artystyczną tradycję, która z powodzeniem trwa do dzisiaj. Corocznie powstają limitowane kolekcje illy Art Collection, a do zaprojektowania filiżanek zapraszani są wybitni artyści. W 1999 r. illy stworzyła Università del Caffè, by promować kulturę wysokiej jakości kawy we Włoszech i na całym globie. Produkty firmy obecne są na wszystkich kontynentach, w blisko 140 krajach. 

illy jest pierwszą włoską firmą kawową, która uzyskała certyfikat B Corp przyznawany za najwyższe standardy w działaniach prospołecznych i środowiskowych. To niezwykłe osiągnięcie, zważywszy, że wśród ubiegających się zdobywa go zaledwie 3 proc. firm! 

Oficjalnym dystrybutorem illy w Polsce jest firma Le Patio Polska Sp. z o.o., która działa na rynku już od ponad 20 lat.  Obok znakomitej kawy promuje także inne marki premium – herbatę Dammann, czekoladę Valrhona i Monbana, soki Granini, syropy Teisseire. 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 01.04.2022
Aktualizacja: 19.01.2023