Janusz Palikot otwiera restauracje w Lublinie i we Wrocławiu

Udostępnij artykuł
Janusz Palikot wraz z zespołem Alembik Polska realizuje swoje biznesowe marzenia o produkcji wódki pod własnym nazwiskiem oraz budowie sieci lokalnych Alkotek. To przestrzeń spotkań i degustacji, w których wysokogatunkowe trunki rzemieślnicze będą produkowane na miejscu w specjalnych urządzeniach – alembikach.

W Alkotekach dostępne będzie również wyselekcjonowane jedzenie komponujące się pod konkretne alkohole. Pierwsze dwa lokale: Młoda Polska z Wrocławia i Czarcia Łapa z Lublina, już wkrótce otworzą swoje destylarnie w ramach projektu Alembik Polska. Do sieci dołączy także Tap Room w Tenczynku. Szefową kuchni Młodej Polski jest Beata Śniechowska. Zwyciężczyni MasterChef Polska, autorka książek kulinarnych, nominowana przez Gault & Millau jako kobieta szef roku 2019. W 2020 roku odbyła się pierwsza emisja akcji Alembik, która spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem inwestorów społecznościowych. Spółka zebrała 4,2 mln zł z ponad 1200 inwestycji. Środki zostały przeznaczone na produkcję i zakup alembików oraz inwestycje w wódkę Kraft Palikot i lokal Czarcia Łapa w Lublinie.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

II emisja

Janusz Palikot zapowiedział właśnie drugą emisję crowdfundingową Alembik Polska na platformie Crowdway. Rozpocznie się 30 września 2021 r. Dokumenty informacyjne zostaną opublikowane w przeddzień emisji.

Spółka chce dołączać do sieci kolejne lokale, których docelowo ma być 10. W trakcie pandemii zrewidowała swój plan biznesowy. Zamiast tworzenia Alkotek w kooperacji z istniejącymi restauracjami, będzie stawiać na w pełni własne lokale. W momencie uruchomienia pierwszych pięciu lokali rozpocznie prace nad aplikacją. Ta umożliwi m.in. dokonanie rezerwacji, na którą środki również pozyskiwane były w pierwszej emisji. Alembik Polska chce także rozwijać autorski projekt wódek Palikot.

Wódka Palikot

Alembik Polska wyprodukowała pierwszą serię wódek pod nową marką Palikot, które rozeszły się w przedsprzedaży w błyskawicznym tempie. Po doskonałym przyjęciu przez konsumentów, spółka wprowadza właśnie Wódkę Palikot Żyto do sieci Żabka. Celem jest osiągnięcie poziomu sprzedaży ponad 100 tys. szt. miesięcznie już w 2022 roku. Z tego względu nastąpi zwiększenie skali produkcji, na co również potrzebne będą inwestycje.

Zawsze chciałem zrobić swoją wódkę – Wódkę Palikota. Marzyłem o tym od 40 lat, czyli od kiedy zajmuję się produkcją alkoholu. Wypuściłem na rynek Żołądkową Gorzką, Dorato, Lubelską Cytrynówkę, Fresco, Cin Cin, Piwo BUH, Wódkę BUH oraz Tenczyńska Okovita. Teraz spełnia się moje marzenie. To najlepsze co zrobiłem – Wódka Kraft Palikot 3 smaki: żyto, jęczmień, ziemniak powiedział Janusz Palikot.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 23.09.2021
Aktualizacja: 23.09.2021