22 marca br. Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych AICR International podczas wieczornej gali kongresu wyłoniło laureatów konkursu World’s Best Receptionist by Bucherer 2025.
Dziś AICR International zrzesza ponad 1 400 członków z 19 państw, które na światowym rynku hotelarskim uchodzą za jedne z najbardziej rozwiniętych. Tegoroczny kongres odbył się w gościnnych Atenach, stolicy Grecji. Wydarzenie miało miejsce w legendarnym hotelu Grande Bretagne, należącym do Luxury Collection. Wyszukane wnętrza tego ponad 150-letniego hotelu nadały spotkaniu wyjątkowy prestiż. Kongres był kwintesencją gościnności – wysoki poziom filoxenii, czyli greckiej sztuki przyjmowania gości, sprzyjał corocznej międzynarodowej integracji.
Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2025
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Tegoroczna edycja konkursu z prawie 30-letnią tradycją pozwoliła reprezentantom krajowych sekcji zmierzyć się z wieloma kompleksowymi zadaniami opartymi na wyzwaniach, które stawia przed hotelarzami specyfika w branży. Recepcjoniści zakwalifikowani do finału (17 państw świata: Azja, Australia, Afryka, Europa) rywalizowali przez pełen dzień, przechodząc przez urozmaicone etapy zawodów (Front of House & Back of House Tasks). Finał został podzielony na:
● Dwie 10 minutowe scenki rodzajowe z aktorami (obsługa wymagającego gościa; praca
pod presją czasu i natarczywych gości; priorytetyzowanie zadań oraz potrzeb gości w trakcie ich obsługi; wykazywanie się umiejętnościami cross-sellingu, up-selling’u, guest relations, concierge),
● Jedno półtorejgodzinne, zadanie Group Work (odzwierciedlenie codziennych spotkań mających na celu m.in.: przekazanie zmiany, odprawa kierowników przed ważnym eventem, tworzenie nowych procedur i standardów pod określone wytyczne, przeprowadzenie rocznych ocen pracowniczych),
● Półtorejgodzinny kompleks zadań pisemnych (tworzenie spersonalizowanych ofert pobytu, wypoczynku; potwierdzenia rezerwacji; odpowiedź na skargi, opinie gości przesyłanych drogą e-mailową, bądź na OTAs; kalkulacji KPI – ADR, RevPar, OCC, ich indeksy – oraz analiza wyników, ew. benchmarking).
Podobnie jak w zeszłym roku obowiązywała formuła otwarcia przestrzeni konkursowej na publiczność, która swobodnie przemieszczała się pomiędzy różnymi etapami konkursu odbywającymi się jednocześnie, oglądając na żywo zmagania wszystkich kandydatów. Blisko 30 ekspertów branżowych z całego świata objęło funkcję członków jury.
Polska, reprezentowana przez Julitę Musiał (Sheraton Sopot Hotel), zajęła zaszczytne 3 miejsce na podium. Recepcjonistka renomowanego sopockiego Sheratona zdobyła tytuł 2nd Runner-Up. To wyjątkowy moment dla polskiego rynku hotelarskiego, potwierdzający konsekwentnie wysoki poziom występów na międzynarodowych konkursach oraz podkreślający jakość usług świadczonych w polskich hotelach. Warto dodać, że Polska już trzeci rok z rzędu zajmuje miejsce na podium.
Julita Musiał jest ósmym reprezentantem polskiej sekcji w tym prestiżowym konkursie. W ubiegłym roku zwyciężył Jędrzej Król, a dwa lata temu Krzysztof Studziński zdobył 3 miejsce.
Pełne podium w roku 2025
Najlepszy Recepcjonista Roku 2025 – Joël Darfeuille
AICR France – Fairmont Monte Carlo
Drugie miejsce – Edward Peterson
AICR Australia – Realm & Burbury Hotel and Apartments
Trzecie miejsce – Julita Musiał
AICR Poland – Sheraton Sopot Hotel
Poziom konkurencji w tym roku był wyjątkowo wysoki, a wszyscy kandydaci wykazali się
determinacją i doskonałym przygotowaniem, co utwierdza mnie w przekonaniu o ciągłym
rozwoju naszej branży. Warto podkreślić, że atmosfera wśród pretendentów do tytułu była pełna wzajemnego wsparcia i prawdziwego ducha sportowej rywalizacji. Sama obecność na tak prestiżowym wydarzeniu to już ogromne osiągnięcie.
Julita wykonała ogrom pracy i dała z siebie wszystko podczas przygotowań, w pełni zasługując na ten sukces. Ogromnie się cieszę, że mam w zespole osobę tak ambitną i zaangażowaną jak Julita.
Członkowie AICR Polska po raz kolejny udowodnili, jak wspaniale potrafią współpracować,
wspierając ją na każdym etapie przygotowań.
Z radością obserwowałem zmagania kandydatów, którzy są przyszłością naszej branży. Udział w AICR Experience Athens pozwolił im zdobyć nową perspektywę oraz nawiązać przyjaźnie na lata. – mówi Radosław Kacprzak, Prezydent Stowarzyszenia AICR Polska.
Źródło: AICRPolska
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.