Już blisko 60 kawiarni Costa Coffee działa w modelu agencyjnym

Udostępnij artykuł

Kawiarnie Costa Coffee w Polsce, do tej pory prowadzone jako lokale własne, po objęciu w 2023 r. masterfranczyzy Costa Coffee przez Lagardère Travel Retail w Polsce coraz częściej działają w systemie agencyjnym – analogicznie do pozostałych marek w portfolio operatora. Plan zakłada, że do końca tego roku 75 proc. kawiarni należących do największej sieci w Polsce będzie prowadzonych przez agentów.

Pierwsza Costa Coffee, która przeszła na model agencyjny, była kawiarnia na dworcu PKP w Poznaniu. Zmiana miała miejsce pod koniec czerwca ubiegłego roku. Obecnie już 59 kawiarni Costa Coffee jest prowadzonych przez agentów.

Model agencyjny jest dla Lagardère Travel Retail w Polsce naturalnym kierunkiem rozwoju. Opieramy o niego rozwój naszej firmy od ponad 25 lat. W ramach różnych brandów takich jak Inmedio, Relay, 1Minute Smacznego! czy So Coffee współpracujemy dzisiaj z ponad 800 agentami i agentkami. Oferujemy im stabilną współpracę, atrakcyjne warunki rozwoju i realne wsparcie. Jednocześnie bardzo cenimy sobie ich przedsiębiorczość, kreatywność i odpowiedzialność. To dobra wymiana. Jesteśmy przekonani, że profesjonalizm i zaangażowanie agentów w Costa Coffee pozwoli nam osiągnąć jeszcze lepszą doskonałość operacyjną i oferować gościom usługi na bardzo dobrym poziomie – komentuje Monika Kielak, dyrektor operacyjna Non Travel w Lagardère Travel Retail w Polsce.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE maj-czerwiec 2024
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Okładka Nowości Gastronomiczne maj czerwiec 2024 Beata Śniechowska Tomasz Czechowski

Większość obecnych agentów Costa Coffee stanowią osoby, które wcześniej pracowały w kawiarniach na stanowiskach menedżerskich. To oni mają pierwszeństwo w rekrutacji. Również pracownicy kawiarni, jeśli tylko chcą, mają możliwość dołączenia do zespołu tworzonego przez agenta. Jednocześnie Lagardère Travel Retail w Polsce aktywnie poszukuje potencjalnych agentów na rynku. Kawiarnię Costa Coffee można poprowadzić bez wkładu i bez żadnych kosztów związanych z lokalem – czynsz i media, a także opłaty związane z serwisem urządzeń oraz koszty zakupu towarów pokrywa Lagardère Travel Retail w Polsce. Zarządzający siecią oferuje swoim partnerom również szkolenia, dostęp do narzędzi ułatwiających prowadzenie biznesu oraz stałe marketingowe, merytoryczne i techniczne wsparcie.

W pierwszej kolejności na model agencyjny przeszły cztery kawiarnie testowe, następnie w proces transformacji zostały włączone miasta, w których Costa Coffee ma jeden, dwa lub kilka lokali. Lagardère Travel Retail planuje, żeby do końca roku agenci prowadzili ¾ kawiarni sieci działających w Polsce.

Źródło: Lagardère Travel Retail

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 19.08.2024
Aktualizacja: 19.08.2024