Kiedy otwarcie Nobu Hotel Warsaw i działającej w nim autorskiej, japońskiej restauracji?

Udostępnij artykuł
Hotel otwiera swoje podwoje 3 sierpnia 2020. Będzie to pierwszy obiekt Nobu Hospitality w Polsce, jednocześnie w sieci 12 i 43 restauracja luksusowej marki lifestylowej założonej przez Nobu Matsuhisę, Roberta de Niro oraz Meira Tepera na świecie. Zaoferuje 117 pokoi, inteligentnie zaprojektowaną przestrzeń przeznaczoną do organizacji spotkań i eventów, pokaźnych rozmiarów klub fitness oraz kultową Nobu Restaurant & Café.
Destynacja zyskująca na popularności

Warszawa uplasowała się na siódmym miejscu listy najbardziej rozwijających się rynków na świecie stając się nowym ważnym miejscem na mapie Europy Wschodniej w obszarze sztuki, designu i kulinariów oraz alternatywnych kilkudniowych wypadów kulturalnych. Polska z kolei znalazła się ostatnio w centrum zainteresowania globalnej społeczności ze względu na szybkie zamknięcie granic w związku z koronawirusem, co pozwoliło jej stać się jednym z najmniej dotkniętych przez pandemię krajów w Europie. Dzięki temu, Warszawę ogłoszono jednym z najbardziej bezpiecznych miast, które możemy odwiedzić tego lata*. Część miasta, w której zlokalizowany jest hotel, czyli na ulicy Wilczej będącej centrum stołecznej kreatywności oraz w niedalekiej odległości od Starego Miasta, wybudowana została w XIII wieku, a następnie pieczołowicie odtworzona po II Wojnie Światowej. Podróżnicy poszukujący intelektualnych wrażeń z pewnością docenią urok tej coraz bardziej popularnej destynacji turystycznej. Wkomponowany w krajobraz Warszawy, Nobu Hotel Warsaw umiejscowiony jest w tętniącej życiem okolicy pełnej modnych winiarni otwierających latem swoje ogródki, jak również sklepów, galerii sztuki, kawiarni i restauracji.

ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Gdzie stare wita się z nowym

Nobu Hotel Warsaw składa się z dwóch skrzydeł – „klasycznego”, znajdującego się w niegdysiejszym Hotelu Rialto w stylu Art Deco, którego początki sięgają lat 20-tych zeszłego stulecia, czyli okresu międzywojennego, oraz „nowoczesnego” będącego wynikiem międzykontynentalnej współpracy polskiej firmy architektonicznej Medusa Group oraz kalifornijskiej Studio PCH. Z poszanowaniem historii i niezłomnego ducha miasta, efekt współpracy obu firm opowiada historię dzisiejszej Warszawy – otwartej, nowoczesnej i różnorodnej. Pokoje urządzone zostały w różnych stylach od klasycznego do supernowoczesnego, nawiązującego do dynamicznego rozwoju Polski, co pozwala gościom na wybór takiego, który idealnie odpowiada ich gustom. Jednakże każdy z nich emanuje spokojem z nutą japońskiego designu. Te znajdujące się w nowoczesnym skrzydle wyposażono w okna sięgające od podłogi po sam sufit, dzięki czemu oferują wspaniały widok na panoramę miasta lub okolicę. We wszystkich częściach wspólnych hotelu znajdują się nowoczesne dzieła polskich twórców z Jankilevitsch Collection.

Nobu Restaurant & Café

Tak jak w innych hotelach Nobu na całym świecie, w Nobu Hotel Warsaw będzie można znaleźć autorską Nobu Restaurant & Café prowadzoną przez szefa kuchni Yannicka Lohou, który przybędzie do Warszawy wprost z Nobu Hotel Barcelona. Jej otwarcie zaplanowano na 17 lipca 2020. Koncepcja restauracji Nobu oparta jest na nowatorskiej kuchni szefa Nobu odznaczającej się wykorzystaniem produktów wysokiej jakości, jak również wyjątkowymi kolorami i konsystencją – to klasyczna kuchnia japońska stworzona ze składników pochodzących z Ameryki Południowej. Menu składać się będzie z takich klasyków spod znaku Nobu jak Tatar Toro z Kawiorem czy Wołowina Toban-Yaki, jak również Nobu Now – dań inspirowanych kuchnią polską skomponowanych przez szefa kuchni Yannicka Lohou i tworzonych na bazie świeżych, lokalnych produktów, które z pewnością podniosą poprzeczkę na kulinarnej scenie stolicy. Ze względu na położenie w pobliżu tętniącej życiem Hali Koszyki, hotel znalazł się w centrum dzielnicy, która szybko staje się kulinarnym sercem Warszawy.

Spotkania i eventy

Zajmująca 438 mkw. elastyczna powierzchnia eventowa hotelu, znajdująca się na jego pierwszym piętrze, oferuje stylowe wnętrza do organizacji dużych konferencji oraz spotkań. Może zostać podzielona na dwa w pełni autonomiczne pomieszczenia oddzielone ruchomą, dźwiękoszczelną ścianą – pokój Sakura o powierzchni 266 mkw. oraz Hikari zajmujący 171 mkw. Ściany zbudowane z kruszonego szkła przepuszczają dużą ilość naturalnego światła, a oddzielne lobby z tarasem zapewnia pełną prywatność. Na tym samym piętrze zlokalizowane są również dodatkowe pomieszczenia do organizacji spotkań – wszystkie wyposażone w najnowocześniejsze udogodnienia. Można z nich korzystać w połączeniu z pełnym wachlarzem usług do wyboru, takich jak planowanie, catering oraz usługi i technologie dla biznesu, w tym Wi-Fi oraz sprzęt audiowizualny.

Nowy początek podróżowania

Hotelowy design wyróżnia się luksusem i prostotą, jak również pozwala na otwarcie Nobu Hotel Warsaw w okresie po szczycie pandemii dzięki starannie opracowanym zasadom pobytu, w tym korzystania z części restauracyjnej. Środki zapobiegawcze, które przedsięwzięto to m. in. zdalne meldowanie ograniczające bezpośrednią interakcję i skracające czas oczekiwania, dostęp do prywatnych wind, opcja spożywania w pokojach posiłków dostarczanych przez obsługę pod drzwi, jak również wprowadzenie limitu osób korzystających z restauracji oraz kawiarni, co pozwoli na zachowanie bezpiecznych odległości pomiędzy gośćmi hotelowymi. Pokoje oraz części wspólne będą dezynfekowane po wymeldowaniu za pomocą światła UV, a goście będą mieli dostęp do jednorazowych rękawiczek oraz środków dezynfekujących rozmieszczonych na terenie hotelu. Każdy pracownik będzie nosił maskę i rękawiczki – będą również dostępne dla gości. Wychodząc naprzeciw wciąż zmieniającej się sytuacji na świecie, polityka rezerwacji i rezygnacji z pobytu w hotelu będzie elastyczna, pozbawiona ryzyka oraz pozwalająca gościom na dokonywanie rezerwacji bez jakichkolwiek obaw.

*Forbes – https://www.forbes.com/sites/ceciliarodriguez/2020/06/01/summer-in-europe-the-20-safest-destinations-for-travel-and-tourism-post-coronavirus/#5cda035e6e0c

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 09.06.2020
Aktualizacja: 09.06.2020