Legendarny Hotel Tarnovia z nowymi właścicielami. To inwestorzy z grupy Cristal Park

Udostępnij artykuł

Hotel Tarnovia otworzył swoje drzwi w 1976 roku. W styczniu br. został kupiony przez tarnowskich inwestorów, którzy od lat rozwijają grupę Cristal Park. Na stanowisku prezesa zarządu zasiadła Anna Kisała.

Historia hotelu Tarnovia

1 czerwca 1975 roku miasto Tarnów stało się stolicą województwa. Dołączenie do elitarnej grupy miast wojewódzkich było impulsem do rozwoju. W tym samym roku powstał Hotel Tarnovia, który w kolejnym roku został oddany do użytku. Obiekt był zarządzany według sprawdzonych wzorców Orbisu. Wnętrze oraz obsługa spełniały ówcześnie najwyższe standardy, a hotel mógł poszczycić się rzadką wówczas kategorią trzech gwiazdek.

Od końca lat 80-tych hotel Tarnovia w Tarnowie szczycił się opinią jednego z najlepszych obiektów w całej Polsce. Życie towarzyskie tętniło tu od rana do nocy, a goście z całego świata zjeżdżali do Tarnowa, by porozmawiać o sztuce i kulturze oraz by zjeść wyśmienite dania w jednej z najlepszych restauracji w kraju.

Niestety podział administracyjny z roku 1999 sprawił, że rola Tarnowa (miasta na prawach powiatu) została zmarginalizowana.

Co zmieni się w hotelu Tarnovia?

Nowa Prezes Zarządu zapowiada zmiany nie tylko w hotelu, ale także w restauracji, która niegdyś była uwielbiana przez przyjezdnych, jak i mieszkańców Tarnowa. Zakup hotelu Tarnovia przez inwestorów z grupy Cristal Park jest jednym z kroków, który ma przygotować tarnowskie hotele do nowych wyzwań, jak i trudnej rzeczywistości, w której przedsiębiorcy z branży muszą walczyć o każdego gościa. Najpoważniejszym wyzwaniem w najbliższych latach dla tarnowskich hotelarzy będzie inwestycja grupy Arche w budowę hotelu w którym planowane jest uruchomienie 220 pokoi obok ruin Młynu Szancera. To przedsięwzięcie podwoi skategoryzowaną bazę noclegową w Tarnowie.

Pierwszym celem będzie przede wszystkim uzyskanie kategorii czterech gwiazdek. Takie działanie sprawi, że obiekt nie będzie już konkurował z naszym hotelem Cristal Park. Chcemy także, aby goście zauważyli, że wzornictwo oraz gościnność z lat 70. były dobre dla hoteli. Będziemy podążać w tym kierunku, aby przywrócić dawny blask tego niezwykłego miejsca. Widzimy, że ciągła walka o nowoczesność i modne rozwiązania wcale nie jest dobra, a nasi goście oczekują zmian, które wprowadzą obiekt na wyżyny świetności z dawnych lat – podkreśla Anna Kisała, nowa prezes zarządu.

Restauracja w hotelu Tarnovia – Mozaika’75

Kolejnym punktem w strategii przywrócenia blasku hotelu Tarnovia jest stworzenie na nowo restauracji o symbolicznej nazwie Mozaika’75. To odwołanie do artystycznego fragmentu elewacji południowej przedstawiającej Generała Bema pod Aleppo właśnie w formie mozaiki. To także nawiązanie do modnej w latach 70-tych formy, która w artystyczny sposób różnicowała nudne niekiedy socjalistyczne budownictwo.

Restauracja nie tylko będzie nawiązywała do historii miasta, ale także do tego, czym jest dzisiaj: Mozaiką Historii, Mozaiką Kultury, a także Mozaiką Smaków i Aromatów. Chcemy stworzyć miejsce lifestylowe, przestrzeń do swobodnych rozmów, wymiany doświadczeń wśród osób z różnych środowisk i w różnym wieku. Hotel Tarnovia odzyska dawny blask i znów będzie miejscem dla Tarnowian oraz przyjezdnych pełnym blasku, ciepła, smaku i koloru. Jestem przekonany, że uda nam się wprowadzić zmiany. Jeśli nie dziś to w najbliższych miesiącach i latach, bo stoją za nimi osoby, które nigdy nie spoczną zanim nie osiągną celu – zapewnia pełen entuzjazmu Witold Kisała, wiceprezes Hotelu Tarnovia.

Źródło: Grupa Cristal Park

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2023
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 28.02.2023
Aktualizacja: 28.02.2023