Leszek Mięczkowski: Wyjdziemy z kryzysu wzmocnieni

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Mijający rok na pewno można określić jako wyjątkowy. Nawet w najczarniejszych scenariuszach nie przewidywaliśmy takiego rozwoju wydarzeń, zarówno jeśli chodzi o sferę naszego zdrowia, jak i funkcjonowania przedsiębiorstw. Z perspektywy czasu staram się znaleźć również dobre strony tego, co się wydarzyło, bowiem nasza firma została dotknięta kryzysem podobnie, jak tysiące innych – mówi w komentarzu do Świata Hoteli Leszek Mięczkowski, prezes zarządu Dobry Hotel.

Był czas, gdy nie byłem pewien czy przetrwamy, ale tu – muszę to podkreślić z całą stanowczością – w odpowiednim czasie przyszło wsparcie z instrumentów pomocowych uruchomionych przez nasz rząd. Otrzymaliśmy dofinansowanie do wynagrodzeń oraz uzyskaliśmy pożyczkę z Traczy Finansowej PFR. Była to pomoc nieoceniona, po raz pierwszy, jako przedsiębiorca poczułem, że nie jestem sam i że są ludzie, pracujący w instytucji państwowej, którym również zależy na tym, żeby nasza firma przetrwała.

Ten niezwykle trudny czas pokazał, że wokół mnie są ludzie, na których mogę polegać, ale byli też tacy, którzy opuścili nasz pokład – błędnie zakładając, że „okręt” zatonie.

Dzisiaj uważam, że Dobry Hotel wyjdzie z kryzysu wzmocniony. Dzięki pandemii udało się nam zatrudnić wyjątkowych specjalistów, którzy stracili pracę , a w „normalnym” czasie nie byliby zainteresowani zmianą pracodawcy.

Spodziewaliśmy się nasilenia epidemii, dlatego też przez cały czas pracowaliśmy w dużym reżimie sanitarnym, bardzo pilnowaliśmy i nadal pilnujemy przestrzegania wdrożonych procedur zarówno wśród naszych gości, jak i pracowników. Dzisiaj mogę pochwalić się informacją, że do teraz nie było w naszej firmie ani jednego przypadku zakażenia koronawirusem zarówno wśród pracowników, jak i gości hotelowych, których przyjęliśmy w tym czasie ponad 100 tys.

Ostatnie tygodnie są znowu trudne. Obłożenie hoteli spadło drastycznie, w większości wynosi kilka procent, a generowane przychody nie są w stanie pokryć kosztów funkcjonowania, dlatego też liczę, że uda się nam skorzystać z Tarczy 2.0 realizowanej przez PFR.

Jednocześnie nadzieję moją budzi, miejmy nadzieję rychłe, rozpoczęcie szczepień, co pozwoli nam wszystkim niedługo wrócić do względnej normalności.

Życzę nam wszystkim, abyśmy nie musieli już nigdy więcej podejmować decyzji, jakie stanęły przed nami w tym roku.

WYPOWIEDZI CZOŁOWYCH PRZEDSTAWICIELI BRANŻY
DLA OSTATNIEGO W UBIEGŁYM ROKU WYDANIA ŚWIAT HOTELI

ŚWIAT HOTELI listopad-grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełną treścią publikacji <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 11.01.2021
Aktualizacja: 11.01.2021