Luc Gesvret, Accor: Siła grupy w dobie pandemii

[SPECJALNIE DLA NAS] Ostatnie kilka miesięcy było bezprecedensowym momentem w historii hotelarstwa. Ta sytuacja sprawiła, że wielu właścicieli hoteli jeszcze bardziej doceniło korzyści wynikające z przynależności do sieci Accor – silne marki, sprawny system dystrybucji, wsparcie merytoryczne, a co najważniejsze – prężnie działający program lojalnościowy ALL – powiedział w rozmowie z nami Luc Gesvret, Chief Marketing & Operations Officer Accor Eastern Europe.
Od 4 maja hotele mogą ponownie przyjmować gości. Ile z portfolio Accor w Polsce zostało już uruchomionych, a ile ma już wyznaczony termin otwarcia w kolejnych dniach lub tygodniach?

Mając w globalnym portfolio niemal 5 tysięcy obiektów, od początku założyliśmy, że niezależnie od miejsca, naszym priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa gościom i pracownikom. Ta sama zasada dotyczy procesu wznowienia działalności naszych hoteli. Oczywiście planujemy ponowne otwarcia w całej Europie, z końcem czerwca w samej Europie Wschodniej działało już 2/3 obiektów. W Polsce możliwość ponownego otwarcia hoteli mamy od 4 maja. We wszystkich obiektach wdrażamy rygorystyczne protokoły bezpieczeństwa i dezynfekcji, aby mieć pewność, że wymagane normy są spełnione. Dodatkowo w ramach zachęcania do ponownych podróży przypominamy naszym gościom portfolio marek Accor i ich największych pasji, łącząc je z obietnicą bezpiecznego pobytu.

Ponowne otwieranie hoteli jest bardzo delikatnym procesem. Analizujemy potrzeby turystyki krajowej, ponieważ są one kluczowe, gdy nie wszystkie granice są jeszcze w pełni otwarte. W pierwszym kroku skupiliśmy się na wznowieniu działalności przez hotele w największych miastach i w centralnych lokalizacjach. Następnie kontynuowaliśmy ten proces w nadmorskich miejscowościach. To tutaj widzimy największe zainteresowanie gości. Zauważyliśmy, że duża liczba osób rezerwujących pobyty to członkowie naszego programu lojalnościowego ALL. Planujemy w kolejnych tygodniach stopniowe uruchamianie pozostałych hoteli, aby zaoferować bezpieczny i pełen serdeczności pobyt, wszędzie tam, gdzie nasi klienci nas potrzebują.

W jaki sposób Grupa wspiera swoich pracowników? Mógłby Pan powiedzieć coś więcej na temat programu ALLHeartist Fund?

Solidarność leży w sercu Accor. Właśnie dlatego, mając na całym świecie ponad 2/3 zamkniętych hoteli, Grupa podjęła proaktywne środki, w celu ochrony swojej działalności oraz wsparcia pracowników i partnerów, m.in. poprzez utworzenie „ALL Heartist Fund” – specjalnego funduszu o wartości 70 mln EUR powołanego, by wesprzeć walkę ze skutkami pandemii. Poprzez fundusz Accor pomaga pracownikom dotkniętym przez Covid-19 oraz służbie zdrowia i organizacjom non-profit.

ŚWIAT HOTELI czerwiec-lipiec 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Poprzez jakie inicjatywy Grupa i poszczególne hotele aktywizowały gości podczas lockdownu?

Pozostawanie w kontakcie z naszymi gośćmi również w czasie pandemii było dla nas bardzo ważne. Dlatego rozpoczęliśmy kampanię ALL at Home w mediach społecznościowych, nawiązującą do naszego programu lojalnościowego ALL.

W jej ramach przygotowaliśmy dla gości serię ekscytujących i inspirujących treści online, skupiając się na trzech głównych pasjach, jakimi są: sport, rozrywka i jedzenie. Za pośrednictwem mediów społecznościowych transmitowaliśmy na żywo lekcje gotowania z naszymi słynnymi szefami kuchni, goście mieli okazję spotkać się ze znanymi piłkarzami Paris Saint-Germain czy wziąć udział w lekcjach jogi. Dzięki współpracy z naszym partnerem AEG, zorganizowaliśmy domową imprezę z DJ-em.

Zaprosiliśmy również wszystkich do udziału w regionalnym konkursie, w którym nagrodą były weekendowe pobyty w jednym z naszych hoteli w Europie Wschodniej.

Jakie rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa sanitarnego gości i pracowników zostały wdrożone?

Grupa Accor stworzyła jedne z najbardziej rygorystycznych standardów sanitarnych i operacyjnych w branży hotelarskiej na całym świecie. Certyfikat ALLSAFE jest wyrazem naszego zobowiązania do przestrzegania podwyższonych standardów czystości we wszystkich hotelach sieci Accor. W jego opracowaniu skorzystaliśmy z współpracy z Bureau Veritas, czołowym dostawcą badań, inspekcji i certyfikacji na świecie. Aby zapewnić naszych gości, że dotrzymujemy podjętych zobowiązań, każdy hotel sieci przejdzie kontrolę ekspertów Accor lub zewnętrznych audytorów.

Accor niedawno rozpoczął współpracę z firmą Axa. Na czym polega, jakie są jej główne założenia?

Dbając o bezpieczeństwo naszych gości, obok wprowadzenia protokołów sanitarnych, poszliśmy o krok dalej. W ramach ALLSAFE Accor podjął współpracę z AXA, światowym liderem w dziedzinie ubezpieczeń, aby uzupełnić ofertę hoteli o specjalistyczne wsparcie medyczne. Dzięki niej nasi goście będą mogli korzystać z najwyższego poziomu opieki poprzez bezpłatny dostęp do telekonsultacji medycznych. Pozwoli to pracownikom Accor jeszcze lepiej wesprzeć gości i niezależnie od miejsca, zapewnić im bezpieczny pobyt.

Jednym z ważniejszych efektów obecnej sytuacji jest wzmocnienie roli turystki lokalnej. Jak w ten trend wpisują się brandy Accor?

Ograniczenia związane z ruchem międzynarodowym i troską o bezpieczeństwo mogą mieć wpływ na wzrost krajowego ruchu turystycznego. Słyszymy od naszych gości, że chętniej spędzą wakacje w kraju niż za granicą. Jest to świetna okazja dla lokalnej turystyki i branży hotelarskiej, aby złagodzić skutki pandemii.

Jako Accor bardzo poważnie traktujemy swoją rolę zarówno w ruchu krajowym, jak i regionalnym. Współpracujemy z władzami i dokładamy wszelkich starań, aby nasze działania komunikacyjne były realizowane z dbałością o potrzeby gości, ale również z myślą o wspieraniu lokalnej turystyki.
W swojej komunikacji promujemy nie tylko ofertę hoteli, ale pokazujemy wszystko to, co miasta i regiony mają najpiękniejszego do zaoferowania.

Czy mógłby Pan zdradzić plany dotyczące rozwoju Accor w Polsce i kolejnych otwarć? Czy inwestycje zostały całkowicie wstrzymane, czy może dalej są prowadzone, ale w mniejszym zakresie?

W Polsce, podobnie jak w całym regionie, nie zwalniamy tempa jeśli chodzi o nowe lokalizacje. Tak jak planowaliśmy, do końca czerwca otworzyliśmy nowe hotele, takie jak ibis Styles Bolesławiec, ibis Styles Tomaszów Lubelski i ibis Styles Bucharest City Center.

Ostatnie kilka miesięcy było bezprecedensowym momentem w historii hotelarstwa. Z naszej perspektywy, ta sytuacja sprawiła, że nasi partnerzy jeszcze bardziej docenili korzyści wynikające z przynależności do sieci Accor – silne marki, system dystrybucji, a co najważniejsze – prężnie działający program lojalnościowy ALL. Potwierdza to rosnąca liczba zapytań od właścicieli, którzy chcieliby dołączyć do naszej grupy, dzięki czemu możemy rozwijać nasze portfolio o kolej¬ne lokalizacje i wprowadzać na rynek nowe, ekscytujące marki.

Serdecznie dziękuję za rozmowę.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.