– Minione miesiące w branży gastronomicznej stały pod znakiem wielkiej niewiadomej. Rzesza restauratorów próbowała sił na wiele sposobów, aby ratować swoje lokale. Oczywiście najlepszym pomysłem było uruchomienie sprzedaży dań na wynos – strzał w dziesiątkę. Jednak nie wszystkie dania były odpowiednie do takiej sprzedaży. Dopracowane „gwiazdkowe” potrawy niestety nie odnalazły się w takiej formie, niejednokrotnie nie miały szans. Najlepszym produktem do sprzedaży z dostawą okazał się właśnie fast-food. Burgery, pizza, zapiekanki, wrapy i wiele innych coraz to bardziej wymyślnych, zróżnicowanych i smacznych potraw – mówi Łukasz Lisowski, szef kuchni oraz ekspert ds. gastronomii w Fanex.
Pojawienie się dań tego typu w restauracjach nie jest już czymś nowym i zaskakującym. Wymienione wcześniej propozycje kulinarne zagościły w kartach niejednej restauracji. Dopracowane szybkie dania zyskały na jakości – nietuzinkowe pomysły, starannie dobrane i wyszukane składniki, ciekawa forma podania. To wszystko wpłynęło na nową jakość tego typu jedzenia. Absolutnie, wprowadzenie takich dań do naszej karty nie będzie błędem, czy też powodem do zawstydzenia się – musimy wiedzieć, że na świecie pojawiły się już restauracje typu fast-food, które mają na swoi koncie wyróżnienia i są nagrodzone gwiazdką przewodnika Michelin. Śmiało możemy postawić tezę, że fast-food zadomowił się już u nas na dobre, a przyczyniła się do tego z pewnością nie tylko praca zdalna, ale i pęd codziennego życia, nasze przyzwyczajenia, kulinarne oczekiwania oraz wygoda.
Istotna kuchnia wegańska
Ofertę takiego jedzenia oczywiście należy odpowiednio przygotować i skierować do różnego rodzaju klientów – osób dorosłych, młodzieży oraz dzieci. Bardzo ważną grupą naszych klientów, o których nie możemy zapomnieć, są wegetarianie i weganie. Ten kierunek żywienia jest bardzo popularny już od długiego czasu i zauważalnie postępuje, także w Polsce. Dania pozbawione mięsa, opierające się głównie na warzywach i produktach będących odpowiednikami tych pochodzenia zwierzęcego, ewidentnie zyskują na popularności. Dlatego w naszej ofercie zdecydowanie musi znaleźć się również coś i dla tej grupy klientów.
Kolejna ważna kwestia, to używane produkty. Coraz więcej uwagi zwracamy na to, co jemy. Wyszukane regionalne produkty, bardzo dobrej jakości składniki, to często połowa sukcesu. Fanex również reaguje na potrzeby rynku. W związku z tym powstają nowe sosy, których skład opiera się na idei clean label, braku konserwantów, czy też zmniejszonej ilość oleju użytego do produkcji danego wyrobu. Przykładem może tutaj być nowy sos bazyliowy Fanex. Charakteryzuje go właśnie czysta etykieta, a walory smakowe jedynie na tym zyskały. Warto wspomnieć przy okazji, iż w ofercie firmy znajduje się blisko dwadzieścia gotowych sosów, które w pełni mogą być wykorzystane w kuchni wegańskiej. Są to nie tylko sosy produkowane na bazie pomidorów. Również wegański majonez oraz sosy majonezowe wegańskie, gdzie zwierzęcy dodatek żółtka został zastąpiony przez nas białkiem grochu.
Ofertę konceptu gastronomicznego warto również przemyśleć w oparciu o klientów, którzy coraz częściej borykają się z takimi przypadłościami, jak nietolerancje i alergie na różne produkty (nabiał, gluten, itp.). Warto umieścić w karcie coś i dla takiej grupy osób.