[TYLKO U NAS – RAPORT 2023] W ciągu ostatnich 12 miesięcy przyspieszyliśmy wzrost naszej sieci w Polsce, między innymi poprzez zakup marki Vienna House we wrześniu zeszłego roku. Dzięki tej transakcji nasze lokalne portfolio powiększyło się o sześć hoteli w prestiżowych lokalizacjach. Obecnie w ramach Wyndham Hotels & Resorts działa osiem hoteli pod markami Vienna House, Wyndham oraz Wyndham Grand. Większość obiektów znajduje się w centrach lub w biznesowych lokalizacjach największych polskich miast, takich jak Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław i Katowice – komentuje Małgorzata Łagodzińska, Development Manager Central & Eastern Europe Wyndham Hotels & Resorts w specjalnej publikacji do naszego Rynek Hotelarski w Polsce – Raport 2023.

W regionie Europy Środkowo Wschodniej – tj. na terenie Polski, Czech, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Węgier i Słowenii – pod flagą marek Wyndham działa obecnie 37 hoteli z 6400 pokojami. Są to zarówno hotele miejskie, jaki i te zlokalizowane w miejscowościach wypoczynkowych.
Dzięki bardzo zróżnicowanemu portfelowi marek, z segmentu od ekonomicznego do luksusowego jesteśmy w stanie zaoferować franczyzę w różnorodnych lokalizacjach i wielu różnych modelach biznesowych. Działamy zarówno w ramach franczyzy bezpośredniej (gdzie umowa franczyzy podpisywana jest bezpośrednio z właścicielem hotelu), jak i we współpracy z naszymi partnerami – niezależnymi operatorami hotelowymi (tzw. white-label operators), w przypadku inwestorów zainteresowanych również umową zarządzania lub najmu. Istotnym elementem naszej strategii rozwoju w Polsce są konwersje istniejących hoteli niezależnych, które mogą rozwinąć swoją działalność pod jedną z marek największej sieci hotelowej na świecie.
Marki, których silna pozycja w regionie jest podstawą do kontynuacji rozwoju w Polsce to, m.in. ekonomiczna Super 8, Ramada (w tym Ramada by Wyndham, Ramada Hotel & Suites, Ramada Encore) –marka z sektora średniego, Vienna House i Vienna House Easy – najnowsza marka w naszym portfolio, reprezentująca segment lifestyle oraz Wyndham – marka z poziomu upscale i luxury, która zadebiutowała w Polsce w marcu 2022 roku hotelem Wyndham Wrocław Old Town.
Polski rynek po przejściu turbulencji związanych z epidemią, wojną w Ukrainie oraz inflacją, wraca na ścieżkę stabilnego wzrostu. Polska ma ogromy potencjał ekonomiczny oraz turystyczny. A to dzięki temu, że jest relatywnie dużym krajem o znaczącej liczbie dużych i średnich miast, dobrej i poprawiającej się infrastrukturze a także zróżnicowanemu krajobrazowi. Obecnie największe wyzwanie dla rozwoju rynku hotelowego stanowi dostęp do finansowania projektów oraz stale wysokie i rosnące koszty – zarówno inwestycyjne, jak i operacyjne. Nie powstrzymuje to jednak inwestorów i hotelarzy od działania.
RYNEK HOTELARSKI W POLSCE – RAPORT 2023
>> kliknij, aby zapoznać się z ubiegłorocznym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.